Analýza konkurence
V hotelnictví je velká konkurence. To je fakt. Obrovský počet ubytovacích zařízení různých kategorií zapříčinil snížení průměrné ceny. Přesto je potřeba pokrývat náklady na poskytované služby. Z tohoto důvodu řada hotelů rozšiřuje své služby a pomocí procesů a nástrojů Revenue Managementu se snaží maximalizovat své tržby. Abyste mohli tržby maximalizovat, pak musíte neustále sledovat strategie konkurenčních hotelů.
Jak stanovit konkurenci?
- Konkurenční ubytovací zařízení musí být stejné kategorie
- Musí se nacházet ve stejné lokalitě
- Musí mít stejný počet pokojů či lůžek
- Musí poskytovat stejné služby
Co je třeba sledovat?
• Cenové strategie na denní bázi
• Marketingové strategie
• Rozdíly v doplňkových službách
• Jaký má konkurence podíl na trhu
• Jaký má věrnostní program
• Jak posiluje svou značku a pověst
• Jaké jsou jejich silné a slabé stránky (SWOT analýza)
V rámci analýzy konkurence je také dobré zamyslet se nad výhodami, které můžete mít vůči svým konkurentům.
Co je takovou výhodou?
• Dobrá pověst a kvalita služeb
• Unikátní produkt nebo lokalita
• Snadno zapamatovatelný název a logo
• Atraktivní věrnostní program
• Tradice na trhu
• Individuální přístup
• Dobrý poměr kvalita vs. Cena
• Široká nabídka doplňkových služeb
Nepodceňujte analýzy konkurence. Je pravda, že je potřeba do nich investovat čas, ale vyplatí se to. Navíc existuje řada nástrojů Revenue Managementu, které tuto práci usnadní, jako například RateView Report, TrustView nebo STR Global Report.
Autor: Dana Petrunčíková Foto: scottchan
Související články:
Revenue Management, Yield Management, Hotelový marketing, Jak vypočítat REVPAR
Napsat komentář