Každý zaměstnanec hotelu prodává
V hotelnictví a gastronomii jde především o prodej služeb. V tak velké konkurenci se hotely snaží maximalizovat tržby, aby pokryly náklady a současně si udrželi úroveň a spokojené a stálé klienty. Každý zaměstnanec tedy musí být dobrým obchodníkem a nejde pouze o pracovníky obchodních oddělení, ale také o pracovníky recepce, concierge, restaurace, wellness center, obchůdků se suvenýry. Všech, kteří prodávají přímo nebo formou up-sellingu a cross-sellingu. Úsměv a oslovení hosta jménem je dnes běžným standardem všech kvalitních hotelů.
Jaké jsou další činitele úspěšného prodeje?
- Zajímejte se o klienta. Nechte ho sdělit vám svoje potřeby
- Dávejte otázky, na které musí klient odpovědět ANO
- Dívejte se klientovi do očí
- Naslouchejte a povzbuzujte klienta, aby o sobě a svých přáních hovořil
- Dívejte se na věc očima klieta
- Podávejte informace poutavým způsobem
- Probuďte v klientovi touhu službu vyzkoušet, pokrm ochutnat
- Pochvalte klientovi jeho volbu, oceňujte klientův vkus
- Co slíbíte také splňte. Tím si získáte klientovu důvěru.
- Nic a nikoho nekritizujte a neodsuzujte
- Dejte klientovi najevo, že si uvědomujete jeho důležitost
- Neříkejte klientovi, že se mýlí. Respektujte jeho názor
- Na chybu upozorněte nepřímo například otázkou
- Sporné situace řešte přátelsky, protože každá hádka je předem prohraná
- Uznejte svůj omyl
- Dejte najevo, že máte zájem klientovo přání splnit
- Pečujte o klienta
Jaký dobrý obchodník je?
Dobrý obchodník je velmi komunikativní. Dokáže klást ty správné otázky a také naslouchat. Má opravdový zájem klientovi pomoci. Dbá o svůj vzhled a pečuje o své tělo i duši. Má pozitivní myšlení a je tak plný pozitivní energie, kterou pak „přenáší“ na klienta. Dobrého obchodníka jeho práce baví, umí si ji zorganizovat a má o ní přehled, dokáže rozpoznat přání a potřeby klienta.
Autor: Dana Petrunčíková
Související články:
Manažerské dovednosti, Hotelový marketing, Mobbing a Bossing
Napsat komentář