21 tipů jak snížit hotelové náklady
Od doby, kdy klesla průměrná cena ubytování, musí každý hotel přemýšlet jak nejefektivněji snížit náklady. Není to vždy snadné, hlavně v případě, že se jedná o hotel vyšší třídy. V tomto případě není možné snižovat náklady na úkor služeb. Stejně tak není dobré příliš snižovat náklady například na propagaci. Aby k vám klient přijel, musí se o vás dozvědět. Přesto je možné tyto náklady přesunou nebo využívat alternativní zdroje.
Na čem je možné v ubytovacím zařízení ušetřit?
- Využívejte alternativní zdroje energie
- Vypište výběrové řízení na nového dodavatele energie (úsporné žárovky určitě není třeba připomínat)
- Vypisujte výběrová řízení na dodavatele. Ne vždy platí, že dlouhodobý partner dodává za nejlepší ceny
- Ujistěte se před podpisem smlouvy, zda je barterová dohoda (i jakákoliv jiná smlouva) opravu výhodná pro obě strany
- Nejste-li součástí mezinárodního řetězce, neplaťte roční poplatky za napojení na Globální Distribuční Systém
- Neplaťte roční poplatky za zobrazování hotelu na systémech, které negenerují rezervace. Plaťte provize pouze za uskutečněný pobyt.
- Propagujte hotel, penzion či restauraci pouze na internetových portálech, které mají vysokou návštěvnost.
- Nepatříte-li do mezinárodního hotelového řetězce, pak neplaťte za TripConnect a za další placené funkce Tripadvisoru.
- Využívejte sociální sítě a všechny jejich funkce, které jsou zdarma
- Nevyhazujte peníze za špatně nastavené placené kampaně na Googlu a Skliku. Plaťte za akci (PPA) a zjistěte si návratnost investice.
- Využívejte outsourcing – na úklidových službách nebo služby prádelny a čistírny vyjdou v mimosezóně podstatně levněji než stálý personál
- Doplňujte minibar pouze na požadavek klienta
- Tiskněte jen to, co opravdu potřebujete. Celou řadu informací z reportů můžete uchovávat elektronicky.
- Tiskněte oboustranně. V případě, že vytisknete na jednu stranu, použijte stejný papír ještě jednou.
- Určitě musíte být členem všech klubů a asociací, kterým platíte členské poplatky?
- Jste-li malý hotel či penzion, pak zvolte levnější Channel Manager. Zjistěte si předem, zda nabízí funkce, které potřebujete.
- Optimalizujte svůj provoz a činnosti jednotlivých úseků
- Dělejte pravidelně inventuru zásob a revizi spotřeby
- Kvalitní technické zařízení ušetří nejen elektrickou energii, ale také peníze za opravy starých spotřebičů
- Nabízejte služby zdarma například early check-in nebo late check-out. Vás to nic nestojí a klient v té době využije ostatní služby (restaurace, sauna, masáže, …)
- Určitě váš penzion musí mít televizi v každém pokoji? Nestačí jedna ve společenské místností?
Napište nám do komentářů, na čem se podařilo ušetřit vám!
Autor: Dana Petrunčíková Foto: Stuart Miles
Související články:
Věrnostní programy Prezentace na Facebooku Hotelový marketing
Napsat komentář