Proč zlepšovat dovednosti manažerů?
Zaměstnancům „je třeba ukázat směr a dávat příklad“ jak řekl Tomáš Baťa. K tomu je potřeba dobrých manažerů, kteří současně své podřízené podporují a motivují k dosažení cílů. Součástí manažerské pozice je také plánování, organizování a kontrola. K tomu všemu potřebuje určité schopnosti a dovednosti. Mezi tyto dovednosti patří:
• Asertivita • Charakter a dobré vlastnosti • Předvídavost a intuice • Rozhodnost • Zodpovědnost • Důvěryhodnost, důslednost, disciplína |
• Komunikativnost • Schopnost organizovat • Schopnost delegovat • Schopnost se rychle učit • Zvládat konflikty • Musí umět v lidech vyvolat nadšení pro věc |
S těmito vlastnostmi a dovednostmi se lidé nerodí!
Ty se musí člověk naučit nebo získat praxí. Pro mladé manažery je tedy vhodné volit obojí – praxi i vzdělávací kurzy.
Řada vzdělávacích institucí nyní nabízí celou řadu kurzů osobního rozvoje:
• Time managemet
• Stress management
• Rozhodovací procesy
• Efektivní komunikace
• Umění delegovat
• Vedení lidí
• Kreativní řešení problémů
• Jak motivovat podřízené
• Umění přesvědčit
• Umění vyjednávat
Dále je potřeba, aby se manažeři hotelů a restaurací zlepšovali i v dalších dovednostech:
• Jazykové dovednosti
•Prezentační dovednosti
• Eliminace chyb
• Emoční inteligence a empatie
• Change management
• Mozkový jogging
• Obchodní dovednosti
• Mutitasking není vždy vhodný
Autor: Dana Petrunčíková, Foto: arztsamui
Související články:
Manažerská autorita, Manažerská rozhodnutí, Vlastnosti manažerů, Jste připraveni na vedoucí pozici, Jak delegovat úkoly, Rozhodovací proces, Rozhodovací problémy, Techniky rozhodování, Motivace podřízených, Jak na fluktuaci zaměstnanců
Napsat komentář