Jak zlepšit použitelnost hotelových stránek
Použitelnost webových stránek je pro každý hotel i restauraci velmi důležitá, protože je jedním z nedůležitějších faktorů, které zvyšují konverzi. Ano, nejdůležitější jsou informace o vybavení hotelu a poskytovaných službách, ale tyto informace musí být přehledné, aby se na stránkách návštěvník neztratil. Aby byly stránky přehledné, musí být text na hotelovém webu rozdělen do sekcí a podstránek. Ty pak musí být pospojované tak, aby mezi nimi mohl návštěvník snadno a rychle procházet. K tomu je potřeba kvalitní vnitřní navigace a použitelnost webu.
Velké hotely vyšších kategorií poskytují celou řadu služeb. O celkovém vybavení hotelu a všech poskytovaných službách musí být klient informován. Když je na stránkách toto velké množství informací přehledně uspořádané, klient se při prohlížení cítí pohodlně. Nechce přemýšlet a ztrácet čas hledáním. Všechny informace musí být snadno k nalezení.
V jednoduchosti (webových stránek) je krása
Uvědomte si, že první dojem na stránce si člověk vytvoří za 5 sekund. Pokud za 5 sekund nenajde něco, co ho upoutá, tak odejde. Pokud ho udržíte déle, máte šanci, že tam najde služby a vybavení, které požaduje. Příliš zahlcená stránka odrazuje a důležité informace se v tom množství mohou ztratit. Míra okamžitého opuštění v Google Analytics vám napoví, jak dlouho klient na stránce zůstal.
Když se klient cítí při prohlížení stránek pohodlně, získá pocit, že se bude pohodlně cítit i v hotelu. Potom co získá potřebné informace, pak si udělá rezervaci. Ta musí být také snadno proveditelná v maximálně ve třech krocích. Nezdržujte klienta povinnou registrací. Ta by ho mohla od rezervace odradit a rezervace by zůstala nedokončena.
Pro rezervaci hotelového pokoje stačí
- výběr termínu a pokoje za určitou cenu
- vyplnění formuláře
- platba
Pokud používáte jako booking engine kvalitní rezervační systémy jako například Bookassist, pak se nemusíte o optimalizaci rezervačního formuláře zabývat a můžete se soustředit na samotný web. Snadno použitelný web vám přivede spokojené zákazníky.
Autor: Dana Petrunčíková Foto: tiramisustudio
Související články:
Webové stránky hotelu, Jak psát texty pro hotelový web, Nedokončená online rezervace, Hotelový marketing a internetové stránky, Jak vybrat booking engine
Napsat komentář