Jak vybrat Channel Manager?
Internetové rezervační systémy, webové stránky, globální distribuční systém – to vše jsou prodejní nástroje, bez kterých se v současné době hotel neobejde. Nelze aktualizovat každý prodejnín kanál individuálně, protože by to zabralo příliš mnoho času. Tím spíš, že hotely své Best Available Rates (BAR) na základě analýz Revenue Managementu často mění. Channel Manager je tedy nezbytný pomocník. Umožňuje vkládání aktuálních cen a volné kapacity do několika internetových rezervačních systémů současně.
Jaké jsou výhody Channel Manageru?
• Úspora času
• Úspora peněz za práci osoby, která by jinak musela trávit čas manuální aktualizací systémů
• Odpadá chybovost způsobená lidským faktorem
• Cenová parita je zaručena
• Online 24 hodin denně a 7 dní v týdnu
• Vše aktualizováno ihned, protože proces probíhá online
• Když se cena neuloží, pak Channel Manager zobrazí chybu a zprávu o chybě
• Reporty a jejich archivace
• Zákaznická podpora ze strany poskytovatele
• Školení ze strany poskytovatele
Jaké jsou požadavky na Channel Manager?
Při výběru Channel Manageru musíte vzít v úvahu řadu faktorů. Seznam rezervačních systémů, který umožňuje propojit je pouze jedním z nich. V podstatě je třeba zjistit:
• zda umožňuje obousměrné propojení s hotelovým systémem
• zda umožňuje propojení s internetovými rezervačními systémy, přes které hotel prodává
• zda umožňuje propojení s GDS – Globálním Distribučním Systémem v případě, že je na něj hotel napojen
• jaký je roční poplatek za použití
• zda je roční poplatek za určitý počet internetových systémů, nebo zda je možnost systémy přidávat
• jaký je poplatek za nastavení (obvykle je účtováno jednou, v prvním roce spolupráce)
• zda je školení a zákaznická podpora v ceně ročního poplatku (obvykle ano)
• zda Channel Manager zaznamenává rezervace (tím i vyčerpané pokoje na systémech) a zasílá upozornění
Channel Manager je opravdu velký pomocník a od té doby, co jej poskytuje celá řada firem, je i roční poplatek cenově přijatelný.
Ideální je využívat Channel Manager svého hotelového systému jako poskytuje například Previo. Tím odpadá manuální nastavení Channel Manageru, protože to je identické s nastavením hotelového systému.
Autor: Dana Petrunčíková Foto: FreeGreatPhoto
Související články:
Rezervační systémy, Hotelový systém Previo, Hotelové systémy, Globální Distribuční Systém, Revenue Management, Jak stanovit nejlepší cenu
Napsat komentář