Jak prodávat na slevových systémech?
Za roky existence slevových systémů si každý hotel minimálně jednou zkusil prodej pobytových balíčků přes tento nástroj. Byla doba, kdy agenti tlačili cenu dolů s tím, že je to vlastně promo akce hotelu, a brali vysoké provize s tím, že peníze neinvestují do reklamy. Na to už jim dnes nikdo neskočí. Všichni víme, že slevový systém je pouze jeden z mnoha prodejních kanálů a tak k tomu přistupujeme.
Dnes přistupují lidé i hotely ke slevovým akcím jinak
Chování uživatelů slevových systémů se také změnilo. Pryč je doba, kdy lidé věřili, že je to časově omezená nabídka, a že lepší už nikdy nedostanou. Slepě nakupovali desítky voucherů a pak dělali všechno pro to, aby si službu stihli vybrat v době platnosti voucheru. Dnes vědí, že si voucher se slevou mohou koupit kdykoliv. Voucher si koupí, až když vědí, že má hotel volnou kapacitu.
Z dob masového prodeje, „hurá“ akcí a podvodů agentů slevových systémů z nichž řada dnes již neexistuje však zůstala v povědomí hotelů negativní zkušenost a přesvědčení, že se prodej přes rezervační systémy nevyplatí. Pravda je, že se prodej vyplatí, jenom si hotel musí umět stanovit cenu, podmínky a najít toho správného partnera.
Jak stanovit cenu a podmínky?
Cena musí být na slevovém systému vždy nižší než Best Available Rate (BAR). Celá řada agentů surfuje na Bookingu a zjišťuje, jestli je poskytnutá cena opravdu nižší. Aby se prodej hotelu vyplatil, je dobré dát slevovému systému nejnižší prodejní cenu ADV.
- Aby neklesla průměrná cena příliš, nastavíte k prodeji pouze určitý počet voucherů a s platností pouze na termín, který potřebujete naplnit.
- Datum platnosti voucheru a platební podmínky nastavíte tak, aby jste peníze obdrželi ještě před tím, než klient přijede.
- Provizi systému dáte takovou, jakou dáváte všem partnerům. Máte-li stanoveno, že všem partnerům dáváte max. 15%, pak je dáte i slevovému systému.
Nesouhlasí-li systém s platebními či provizními podmínkami – najděte si systém jiný.
Autor: Dana Petrunčíková Foto: Stuart Miles
Související články:
Hotely na slevových systémech, Cena BAR, Sleva při platbě předem
Napsat komentář