SEO strategie pro rok 2014
Blíží se Nový rok a s ním nové události v optimalizaci webových stránek. Ještě nedávno pro dosažení pozic, návštěvnosti a konverzního poměru stačilo mít klíčová slova v adrese, názvu a v optimální hustotě v textu a budovat zpětné odkazy. Pokud byly stránky pro roboty čitelné a měly velké množství zpětných odkazů, pak byly pro roboty hodnotné a dostaly se do viditelných pozic ve vyhledávačích.
Co přinesly poslední změny algoritmů?
Po posledních změnách algoritmů je pro dosažení návštěvnosti a konverzního poměru potřeba věnovat faktorům on page a off page více pozornosti a času. Pro rok 2014 se problematika optimalizace ve vyhledávačích změnila. Vyhledávače zakomponovali do algoritmu řadu dalších faktorů ovlivňujících například poměr textu a reklamy, rychlost načítání stránky, hodnotu textu bez ohledu na hustotu klíčových slov.
V roce 2014 bude kladen důraz na podávání aktuálních informací nejen na webových stránkách, ale také na profilech na sociálních sítích. Bude-li hotel aktivně komunikovat, pak upevní důvěru svých klientů a svou pozici na trhu.
V čem spočívají hlavní změny?
Dříve | Nyní |
Klíčová slova v textu se opakují několikrát a v různých tvarech | Klíčové slovo může být 1x, ale textová informace musí být hodnotná. |
Nadpis H1 je klíčové slovo nebo jeho variantou | Nadpis je poutavý a láká čtenáře přečíst si celý článek |
Text se píše na základě hustoty klíčových slov | Píše se hodnotný text na zadané téma |
Vnitřní odkazy jsou umístěny pod klíčovými slovy | Vnitřní odkazy se umísťují pod hesla nebo slova, která by mohla čtenáře také zajímat. |
Na použitelnost se neklade hlavní důraz. | Použitelnost je jedním z nejdůležitějších faktorů optimalizace |
Link building – čím více odkazů tím lépe | Odkazy se umísťují tam, kde jsou vidět a zvýší se tak návštěvnost. |
Odkazy v článcích – čím více článků tím lépe | PR články musí mít na vysokou viditelnost a návštěvnost článku. |
Anchor text musí obsahovat klíčová slova | Anchor text musí cílit na značku |
Profily na sociálních sítích se používají pouze jako doplněk marketingu, který nekonvertuje návštěvníky na záklazníky. | Sociální média jsou silný marketingový nástroj, kterým se určuje viditelnost a komunikuje se s komunitou zákazníků. |
Autor: Dana Petrunčíková Foto: Stuart Miles
Související články:
SEO živé nebo mrtvé, SEO v roce 2015, Jak psát texty pro web, Nepodceňujte optimalizaci, Jak na optimalizaci
Napsat komentář