Má SEO budoucnost?
Často slyším, že je SEO mrtvé, a že už není potřeba. Faktem je, že vznikají neustále nové stránky, e-shopy, blogy a zahlcují internetovou síť informacemi. Aby roboti s tohoto množství informací vyfiltrovali tu nejrelevantnější, týkající se klíčového slova, bude podle mého názoru vždy potřeba stránky optimalizovat. Je pravda, že celá řada SEO praktik je již zakázaná. Roboti tyto praktiky postihují, SEO experti je nepoužívají a tím se dá říci, že jsou mrtvé.
Každá změna algoritmů vyhledávacích robotů nutí webmastery a SEO experty reagovat okamžitě, aby stránky neztratily svou viditelnost a přední pozice. Roboti budou vždy zviditelňovat na předních pozicích jenom hodnotné stránky. To jsou takové, které mohou snadno procházet, indexovat a hodnotit.
Co musí mít hodnotné stránky?
- kvalitní zdrojový kód
- čitelné adresy
- hodnotný obsah a kvalitní text
- použitelnost
- odkazy z jiných webů
- optimalizaci pro mobilní zařízení
Díky optimalizaci jsou stránky hodnotnější, více viditelné a získávají vyšší relevantní návštěvnost, konverzní poměr nebo obojí. Proto je potřeba vytvářet SEO strategii pro každé stránky individuálně. Každá úprava algoritmu vyhledávacích robotů nás nutí stránky neustále sledovat, analyzovat a optimalizovat tak, aby se dostaly k těm správným uživatelům, a aby je uživatelé správně používali a tím nám přinášeli zisk.
Jak na SEO v nejbližší budoucnosti?
Google se nyní přizpůsobuje vyhledávání přes mobilní zařízení a snaží se o zrušení anonymity na internetu. Hodnotí textovou informaci a chce vědět, kdo ji vytvořil a jak jsou texty konkrétního autora populární. Texty špiček v daném oboru pak posune na přední pozice. Priorita každého správce webu bude i v nejbližší budoucnosti uveřejňování aktuálních a hodnotných informací.
Autor: Dana Petrunčíková Foto: Stuart Miles
Související články:
SEO v roce 2015, Jak psát texty pro web, SEO v roce 2014, Nepodceňujte optimalizaci, Jak na optimalizaci
One Response to SEO živé nebo mrtvé?