Jak zlepšit použitelnost webu UX
Přehlednost hotelových webových stránek a jejich atraktivita zvyšuje konverzní poměr. Cílem stránek je konvertovat návštěvníka webu na hotelového hosta a neplatit přitom provize rezervačním systémům nebo cestovním agenturám. O použitelnosti webu i její optimalizaci se mluví neustále. Všichni víme, že musí být atraktivní nejen fotografie, videa a 3D prezentace, ale i celkový přehled poskytovaných služeb a jejich popis.
To vše pak musí být navíc přehledné, jednoduché, texty stručné a výstižné, aby se v tom všem návštěvník stránek snadno orientoval a rychle našel informaci, kterou o hotelu hledá. V jednoduchosti je krása a to platí také o webových stránkách a příspěvcích na sociálních sítích. Není dobré mít příliš mnoho prvků a informací na každé stránce. Je potřeba dát návštěvníkovi prostor a klid na to, aby se rozhlédl a současně nic na stránce nepřehlédl.
Současným trendem je nízký kontrast barev použitých na webových stránkách. Podle mého názoru není třeba se barev bát. Oko návštěvníka stránku pouze skenuje, proto je dobré zvýšit kontrast u informací, na které chceme upoutat pozornost.
Jak upoutat návštěvníkovu pozornost?
• titulkem v jiné barvě
• číslovkou na začátku nadpisu
• užíváním přídavných jmen (krásné, brilantní, zábavné, neuvěřitelné)
• užíváním pomlček, dvojteček, odrážek atd.
• dostatečně výraznou výzvou k akci
Důležitá je také schopnost stránek zobrazovat se kvalitně na obrazovkách počítačů, notebooků i mobilních telefonů. Je třeba se ujistit, že vaše webové stránky jsou postavené tak, aby je lidé mohli prohlížet vždy, bez ohledu na zařízení, které používají.
Autor: Dana Petrunčíková Foto: Stuart Miles
Související články:
Kvalitní obsahový marketing, Jak zlepšit použitelnost webových stránek, Webové stránky hotelu, Jak psát texty pro hotelový web, Nedokončená online rezervace, Plán pro webové stánky, Další tipy pro psaní textů
Napsat komentář