Jak využívat sociální média?
Sociální média mohou být pro jedince vysoce návyková a toho je třeba využít. Jako lidé a sociální bytosti cítíme nutkání vědět, co si ostatní myslí o našich příspěvcích. Nemůžeme se dočkat, až ostatní uvidí náš poslední příspěvek a jak jej okomentují. To samé platí o příspěvcích na hotelových profilech. Pokud necháte klienty vkládat vlastní názory a komentovat vaše příspěvky, uvidíte, že na tyto komentáře budou časem odpovídat další lidé.
Z toho zjistíte, jak klienti na příspěvky a nabídky reagují, co si myslí, co požadují nebo co by si přáli. To je důležité pro zlepšení služeb a udržení stálého klienta. Stále však řada hotelů, penzionů a restaurací na sociálních sítích se svými klienty nekomunikuje.
Proč některé hotely na sociálních sítích nekomunikují?
“Uživatelé sociálních sítí nejsou moje cílová skupina.”
Je sice pravda, že je průměrný věk uživatelů sociálních sítí nízký, ale možná právě tito mladí uživatelé by rádi jeli do míst, které je upoutají a přemluví k pobytu nebo nákupu vaší služby své rodiče, prarodiče a jejich přátele. Nízký průměrný věk uživatelů Facebooku můžete vyrovnat profilem na Tripadvisoru a na internetových rezervačních systémech.
“Já prostě nemám čas”
Sociální Media Marketing, stejně jako každý jiný aspekt hotelového marketingu, potřebuje oživení a správné zaostření. Stejně jako Twitter a Facebook neustále aktualizují a programují nové funkce pro své uživatele, stejně tak musí i hotel neustále vkládat novinky a aktuality pro své klienty. Pokud nemáte dostatek lidí v hotelu nebo penzionu, kteří se o propagaci na sociálních sítích starají, outsourcing je možným řešením. Firma sdružující “kreativce” vám může pomoci.
“Kde mám stále brát nápady”
Vymýšlet pro své klienty stále něco nového, co je upoutá a vyzve k další rezervaci a návštěvě může být vyčerpávající. Není však potřeba neustále vymýšlet složité akce. Stačí informovat o běžných činnostech z jednotlivých úseků hotelu či restaurace jak fotografií, tak krátkým textem:
- aktualizujte denní menu
- představte svým hostům například snídaňového kuchaře
- vložte každý den obrázek denní nabídky obědů
- vložte denně obrázek nabízeného dezertu
- vložte obrázek welcome drinku, popřípadě video, kde barman tento drink chystá
- představte klientům osobu, která se stará o čistotu a pohodlí
- ukažte jak v hotelu chystáte akce, školení, svatby atd
- představte osobu, která se stará o technický chod hotelu
Seznamte své fanoušky s běžným chodem ve vašem hotelu a restauraci. Pokud jste přece jenom již vyčerpali své nápady, je zde opět šance požádat o pomoc specializované firmy.
“Nedůvěřuji této formě inzerce”
V prvé řadě je třeba si uvědomit, že sociální média nejsou inzertní portály, ale komunikační nástroje s jejichž pomocí sdělujete svým klientům, to co si myslíte, že by je mohlo zajímat. Z jejich reakcí pak zjistíte, co je opravdu zajímá a o co mají zájem. To jim pak v hotelu a restauraci nabídnete. Stanou-li se pak stálými klienty, určitě využijí i váš věrnostní program. Na sociálních sítích se lidé k vašim novinkám dostanou dříve a snadněji.
“Nevím, jak vyjádřit jednou větou vše důležité”
Krátký text je na sociálních sítích důležitý. Jedna věta to být nemusí, ale více než dvě už je moc. Dlouhé texty nikdo nečte. Nepoužívejte pouze velká písmena. Ta jsou na sociálních sítích ekvivalentem výkřiku stejně jako vykřičníky. Střídejte velká a malá písmena, tučně pište jen to nejdůležitější slovo popřípadě výraz. Vkládejte nejenom text, ale také obrázky.
“Jak často musím vkládat příspěvky”
Tak často, jak často potřebujete svým klientů něco sdělit. Minimálně 3x týdně, ne více než 1x denně. Pokud své fanoušku budete zahlcovat více než 2x denně, mohli byste je odradit. Spamování není dobré v jakékoliv podobě, ani v mailu ani na sociálních sítích. Pokud fanoušci začnou mít pocit, že je spamujete, pak kliknou na tlačítko “už se mi to nelíbí” a přijdete o ně. Vysledujte dny a časy, kdy je uveřejňování příspěvků nejúčinnější a kdy je největší odezva v podobě reakcí a komentářů. V tuto dobu příspěvky vkládejte. V případě, že máte mezinárodní klientelu, jsou tyto časy ovlivněny časovými pásmy.
Sociální Media Marketing je rozšířením vašich marketingových aktivit. Se stoupající oblíbeností aktivit na sociálních sítích je potřeba se tomuto trendu přizpůsobit. Chcete-li svůj hotel, penzion či restauraci a jejich poskytované služby dostat do povědomí lidí, je třeba s těmito lidmi aktivně komunikovat. Uspět na trhu znamená přizpůsobit se jeho potřebám.
Autor: Dana Petrunčíková
Související články:
Napsat komentář