Jak uspokojit hotelové hosty?
Odpověď se zdá snadná – poskytnutím kvalitních služeb a uspokojením potřeb hosta. Problém je v tom, že požadavky hotelových hostů neustále stoupají a nutí hotely, restaurace, penziony a ostatní ubytovací zařízení rozšiřovat své služby. S rozšířením služeb však také stoupají náklady. Chcete-li například svůj objekt rozšířit o dětský koutek, musíte jej vytvořit. To obnáší buď zmenšení prostoru, nebo jeho přistavění. Pak tento koutek musíte vybavit kobercem a dalším nábytkem a vybavením tak, aby se v něm dítě nezranilo, a hlavně, aby se mu tam líbilo. Získáte tak dalšího spokojeného hosta.
Aby byly náklady co nejnižší, a přesto jste své hosty maximálně uspokojili, využívejte outsourcing. Další řešením jsou partnerské smlouvy.
Co dělat nemáte – li vlastní:
- restauraci, bar, diskotéku
- posilovnu
- bazén
- bowlingové dráhy a další sportovní vyžití
- kosmetiku, kadeřnictví
Domluvte se s majitelem nejbližší provozovny poskytující tyto služby a posílejte tam své hosty. Pokud bude majitel rozumný, můžete se domluvit a posílat tam své hosty se slevou.
Jak získat další spokojené klienty?
- WiFi zdarma dnes vyžaduje každý host. Placená WiFi odradí klienta tak, že si ani neudělá rezervaci pokoje
- Drobné dárečky na uvítanou, zejména když má host zrovna narozeniny jsou milou pozorností
- Kvalitní kosmetika (mýdlo a šampon) v koupelně klienta potěší více, než vyrážka na těle po použití nekvalitního
- Rozšířením nabídky televizních programů uspokojíte také, zejména v oblasti, kde není večerní vyžití
- Varná konvice na pokoji a individuálně balené porce kávy a čaje jsou vyžadovány stále častěji
- Sušenka nebo čokoláda zdarma ke kávě je dobrý nápad, ale nevhodný pro diabetiky a klienty s bezlepkovou dietou
- Světla na chodbách, která se při pohybu sama rozsvítí, protože řada hostů zejména z USA už nezná klasické vypínače na zdi a neumí je použít.
- Pokojový servis – donáška (čehokoliv) až na pokoj byla požadována vždy a je požadovaná stále.
Čím klienty odradíte?
- Nekvalitními službami
- Nedostatečnou hygienou
- Placenou WiFi
- Skrytými poplatky
- Zastaralým vybavením
Pokud dostatečně neuspokojíte klientovi potřeby a představy, můžete očekávat negativní referenci na Tripadvisoru nebo jiném hodnotícím systému. V každé případě myslete na to, že se v době rozmachu sociálních sítí klienti o své zkušenosti dělí na svých profilech na Facebooku a jinde se svými přáteli.
Autor: Dana Petrunčíková Foto: David Castillo Dominici
Související články:
Využití sociálních médií v hotelu Jak sledovat hodnocení na internetu Hodnotící internetové systémy
Napsat komentář