Filtrování na rezervačních systémech
Internetové rezervační systémy se neustále vyvíjejí a přizpůsobují uživatelům. Před léty mohl uživatel filtrovat hotely pouze podle lokality, počtu hvězdiček a hodnocení klientů. Později byla přidána možnost filtrovat podle hotelového řetězce a čtvrti města. Možnost filtrování podle toho jestli je hotel v historickém centru nebo blízko výstaviště se ukázala jako velmi oblíbená. Z tohoto důvodu jsou nadále rezervační systémy optimalizovány a uživatelům jsou nabízeny.
Jaké jsou další možnosti filtrování?
1. Podle ceny za osobu v pokoji
2. Podle typu ubytovacího zařízení jako (prázdninové apartmány, vily, botely, motely)
3. Podle zaměření ubytovacího zařízení (přímořský hotel, zámecký hotel, wellness hotel, ubytování pro rodiny s dětmi)
4. Podle vybavení ubytovacího zařízení (bazén, fitness, garáž)
5. Podle doplňkových služeb (restaurace, možnost plné penze, doprava z letiště, WiFi)
6. Podle jednotlivých částí města
7. Podle vzdálenosti od největších atrakcí
Z tohoto důvodu již není potřeba zvyšovat systémům provize. Výše provize sice ovlivní ranking na webu při defaultním nastavení. Pokud však člověk začne filtrovat, pak se mu váš hotel zobrazí na předních pozicích i s minimální provizí, splňuje-li požadavky.
Chování uživatelů je na internetových stránkách neustále sledováno, testováno a analyzováno. Je to součástí SEO. Pomocí různých nástrojů jako například Google Analytics nebo různých heatmaps se zjišťuje, která tlačítka na stránce lidé nejvíce používají, a dalšími nástroji se zjišťuje, co požadují. Na základě těchto poznatků se pak programují další funkce rezervačních systémů.
Jaké nové funkce rezervační systémy poskytují?
• YouTravel umožňuje uživatelům vyhledávat hotely podle teploty v lokalitě
• Holidaysplease umožňuje uživatelům přizpůsobit letový čas, teplotu a aktivity ve stejnou dobu
• Travelmatch.co.uk umožňuje filtrování podle vodních sportů a dalších sportovních aktivit
Stejně jako hotely, tak i rezervační systémy musí bojovat s konkurencí. Z tohoto důvodu musí být kvalitně optimalizované nejen pro internetové vyhledávače, ale také pro uživatele. Stejně jako hotely musí poskytovat doplňkové služby, tak i rezervační systémy musí maximálně personalizovat uživatelské funkce potřebám jednotlivců.
Autor: Dana Petrunčíková Foto: Stuart Miles
Související články:
Kvalitní SEO hotelových stránek Nepodceňujte SEO SEO v roce 2014
Napsat komentář