Kategorie a třídy – jsou ještě potřeba?
Hodnocení hotelu je v současné době důležitější než oficiální či neoficiální rating. Počet hvězd už není při výběru hotelu u řady klientů na prvním místě.
Průzkumy ukazují, že klienti hledají ubytování na základě:
1. Polohy
2. Důvodu cesty
3. Vybavení (WiFi, bazén, pláž, parkoviště,…)
4. Poměr cena/kvalita služeb
5. Hodnocení
První co klient zná je místo a důvod cesty a podle toho má požadavky na vybavení hotelu. Jede-li služebně, pak chce být co nejblíže k místu, kde bude pracovat. Pak také potřebuje, aby byl hotel uzpůsoben jeho pracovním požadavkům, to znamená, aby měl garáž, popřípadě airport servis, připojení na internet a podobně.
Je-li účel jeho cesty soukromý, pak potřebuje, by si v hotelu co nejvíce odpočinul, měl klid na relaxaci, možnost sportovního vyžití, měl se kde bavit.
Hotely potřebné lokality a s požadovaným vybavením dále potencionální zákazník porovnává podle ceny. Mají-li hotely cenu stejnou, rozhoduje se podle hodnocení hotelu na rezervačním systému, Tripadvisoru nebo na jiných sociálních sítích.
Kdy se člověk dívá na počet hvězdiček?
Zpravidla hned na počátku, když hledá v lokalitě hotely s požadovaným vybavením. Vzhledem k tomu, že každý má na svou cestu a pobyt stanovený budget (ať už jede pracovně nebo s rodinou), pak stejně nakonec rozhodne poměr kvalita, cena a doporučení ostatních v podobě hodnocení.
Autor: Dana Petrunčíková Foto: Salvatore Vuono
Související články:
Pětihvězdičkové hotely, Čtyřhvězdičkové hotely, Tříhvězdičkové hotely, Vybavení penizionů, Vybavení hotelových pokojů
Napsat komentář