Rezervace hotelového pokoje
Setkala jsem se nedávno s prohlášením, že: „U každé rezervace musí být nějaký papír.“ Slečna, která mi to oznámila, měla samozřejmě pravdu. Jenom ten „nějaký papír“, je regulérní smlouva mezi hotelem a klientem, ať už je to samostatná osoba nebo firma, nebo cestovní kancelář.
Ano. Každá potvrzená poptávka nebo potvrzení rezervace z rezervačního systému, je obchodní smlouva.
Co musí obsahovat potvrzení rezervace?
- Datum příjezdu
- Datum odjezdu
- Jméno hosta
- Typ pokoje
- Počet osob v pokoji
- Cenu za osobu nebo za pokoj a za noc
- Výčet služeb, které cena obsahuje (snídaně, poplatky, DPH, atd.)
- Způsob platby nebo garance
- Stornopodmínky
- Podpisy obou zúčastněných stran
Podmínky v této smlouvě by pak měly být dodrženy.
Je-li způsob platby kreditní kartou, pak toto potvrzení může i nemusí obsahovat číslo této kreditní karty včetně data platnosti. U rezervačních systémů je číslo kreditní karty součástí potvrzení zpravidla vždy. Výjimky stanovuje hotel.
Přeje-li si druhá strana platit na základě vystavené faktury, pak se toto potvrzení rezervace stává automaticky přílohou této faktury. To vše se archivuje pro případ pozdějších reklamací. U některých cestovních kanceláří se i dnes (v době elektronické komunikace), setkáme s požadavkem zasílat originály faktur poštou spolu s ubytovacím poukazem (voucherem), který musí klient odevzdat na recepci v den příjezdu. Těch už je opravdu jenom pár.
Povinnost odevzdat voucher mají všichni klienti, kteří si zakoupili pobyt přes slevový systém.
Autor: Dana Petrunčíková Foto: Stuart Miles
Související články:
Napsat komentář