Doručené e-maily v telefonu
Zahraniční statistiky ukazují, že ve Velké Británii bylo v roce 2014 celkem 62% všech e-mailů otevřeno na mobilním zařízení a 21% na pracovní ploše počítače. V USA to bylo 48% z mobilních telefonů a 25% z plochy PC. Nyní, o pět let později je to více než 80%. Z tohoto důvodu je třeba upravit šablonu mailu tak, aby byl text dobře čitelný i na mobilu.
Faktory ovlivňující otevření a přečtení mailu
Důležitým faktorem ovlivňující přečtení mailu je jejich četnost. Každý z nás dostává desítky mailů denně. Je tedy jasné, že si přečteme jenom ty důležité a zejména ty, co nás zaujmou předmětem.
Faktem také je, že řada lidí nečte celou zprávu. Některá informace uvedená v mailu může uniknout. To je důvod, proč navazující e-maily jsou někdy způsob, jak osvěžit klientovu paměť.
Na jedné straně nechceme, aby byly pro příjemce příliš otravné, ale na druhou stranu je nutné se neustále připomínat a lákat lidi na nové akce pořádané v hotelu nebo v restauraci.
Dalším faktorem je relevance nabídky. Restaurace mají oproti hotelům výhodu, protože lidé jedí stále, takže častěji zasílaná nabídka zajímavého menu může být dostatečně důležitá, zatímco e-mail nabízející slevu na ubytování v hotelu nemusí být v dané chvíli pro člověka podstatná.
Co zvýší úspěšnost e-mailové kampaně?
Zajímavou technikou je odpočítávání (například do začátku akce). To je jedním z nejjednodušších a nejefektivnějších způsobů, jak zvýšit účinnost e-mailu v reálném čase. Poskytuje pocit naléhavosti a vede k nárůstu počtu otevřených mailů. Už to sice není, co to bývalo, ale stále to fuguje. Stačí jen vložit HTML kód do mailové šablony.
Aby e-mailová kampaň byla úspěšná a klient z mailu přešel na webové stránky a udělal si rezervaci je nezbytně nutné, aby i stránky byly optimalizované pro mobilní zařízení.
Autor: Dana Petrunčíková Foto: Stuart Miles
Související články:
Hotelový e-mailing, E-mailing jako marketingový nástroj, Jak vyhodnotit e-mailingovou kampaň, Hotelový marketing
Napsat komentář