vše pro hotely a restaurace

Jste pripraveni na vedouci poziciZvládnete vedení lidí?

Někdy, bez ohledu na to, jak moc to chceme, prostě nejsme připraveni. O vedení lidí to platí více, než v jakékoliv jiné situaci. Jedna z přirozených lidských potřeb je potřeba uznání a úcty. Uspokojení této potřeby lidé vidí ve vedoucí pozici. Touží po ní také proto, že s sebou přináší vysoký plat a další výhody. Jen zřídka si však uvědomují, co všechno s sebou vedoucí postavení nese. Z odpovědí na otázky zjistíte, zda jste připraveni stát se vedoucím týmu.

Líbilo by se vám, kdyby vás všichni podřízení měli rádi a vážili si vás?

Určitě ano. Faktem je, že ne všichni lidé vás mají rádi a budou mít rádi. Na vedoucí pozici musíte být připraveni přijímat všechny. Musíte se smířit s tím, že vedoucí není vždy všemi oblíbený. Musí lidem naslouchat, komunikovat s nimi a respektovat je, potom se oni naučí respektovat jeho.

Musíte být vždy středem pozornosti?

Jestli musíte mít to nejlepší? Pak jste příliš sebestřední na to, abyste byli empatičtí a inspirující vůdci. Vedení není o vás, ale o lidech, které vedete, protože: „krále dělají poddaní“.

Nesnášíte rychlé změny?

Není nic špatného na pravidelných rituálech a zvycích. Nicméně pokud máte problém přijmout změnu, zorientovat se rychle v novém prostředí či situaci, pak jako vůdce selžete, protože změny přicházejí neustálé.

V čem v práci vynikáte?

Většina lidí jsou ve své práci dobří, zodpovědní, pracovití, pečliví. Jste ještě lepší než oni, nebo zapadáte do průměru? Chcete-li být dobrý vůdce, musíte být nejlepší a ovládat řadu dalších dovedností. Pak si vás podřízení budou vážit a budou váš příklad následovat.

Jste spolehlivý?

Spolehlivost je obrovská část efektivního vedení. Lidé se na vás mohou spolehnout a vy musíte držet své slovo. Měli byste být osoba, na kterou se vaši podřízení nebudou bát v krizi obrátit.

Nechybí vám emoční inteligence?

Rozvíjet svou emoční inteligenci je stejně důležité další vzdělávání a odborná příprava. Umět se vcítit do pocitů druhých vám umožní porozumět druhým. Svět je plný lidí, kteří jsou inteligentní, vzdělaní, odborníci ve svém oboru, přesto se jim stále nedaří realizovat svůj potenciál lídra právě z důvodu nedostatku. Z tohoto důvodu nedokážou budovat dobré vztahy s ostatními lidmi.

Dokážete přijmout kritiku?

Chcete-li být dobrý manažer, musíte být nejprve dobrý podřízený a to znamená, že přijímáte zpětnou vazbu a konstruktivní kritiku. Neberete si věci osobně, ale vidíte ji, jako příležitost učit se a růst.

Zažili jste neúspěch?

Každý manažer musí přijmout důsledky svého rozhodnutí, ať jsou dobrá nebo špatná. Selhání vás naučí víc než úspěch. Dobrý manažer má vždy po ruce náhradní řešení a ví, jak se z problému rychle dostat.

Autor: Dana Petrunčíková Foto: David Castillo Dominici




Související články:

Vlastnosti manažera, Manažerské dovednosti, Manažerská rozhodnutí, Rozhodovací proces, Rozhodovací problémy, Techniky rozhodování, Ideální a reálné rozhodování, Motivace podřízených, Dovednosti úspěšných

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Obchodní sdělení
Dovolená
Booking.com
Oblíbené články
  • No results available