Co je inbound marketing
Inbound marketing je v současné době nejefektivnějších marketingová strategie. Podle mnoha ukazatelů je efektivnější a levnější než tradiční marketing (billboardy, letáky, reklama v časopisech, rozhlasu a televizi). Inbound marketing se liší v mnoha směrech a v konečném důsledku přivádí do hotelu mnohem více zákazníků. Zaměřuje se na vytvoření užitečného textu a propagaci atraktivního obsahu pro potenciální klienty a na navázání komunikace s nimi. Na rozdíl od jednosměrné komunikace běžné v reklamě se snaží zákazníky bavit i vzdělávat.
Jak funguje inbound marketing?
Inbound marketing pracuje s lidmi, kteří sami mají zájem o hotelové služby a hledají to nejlepší řešení – ten nejlepší poměr kvality a ceny. Díky tomu jsou lepšími potencionálními zákazníky. Například hledá-li někdo hotel s bazénem v Praze a vy takový hotel máte, pak jste v tu chvíli v pozici partnera, který jim chce pomoci. Stačí pouze klienta přesvědčit, že právě ve vašem hotelu se nejlépe nají, nejlépe vyspí a úžasně si odpočine.
Co je základem inbound marketingu?
Základem je proto kvalitní obsah na webových stránkách a internetových prezentacích a profilech, který dokáže zaujmout a posunout zákazníka směrem k pozitivnímu rozhodnutí a konverzi.
Inbound marketingová kampaň tak vychází z popisu cílové skupiny. Následuje vyladění designu a obsahu sdělení v propagačních materiálech a marketingových nástrojích jako jsou webové stránky, příspěvky na sociálních sítích – fotografie, videa, 3D prohlídky, věrnostní programy, PR články, případové studie, infografika, PPC kampaně, remarketing a další.
Dalším krokem je budování vztahu se stávajícími i potencionálními zákazníky. Věrnostní programy a zveřejňování pozitivních recenzí hotelů a restaurací jsou klíčové nástroje pro maximální zvýšení konverzního poměru a tržeb. Úspěšnost konverze se pak zjišťuje neustálým měřením ukazatelů a analýzou dat. Na základě výstupů se pak ladí celá marketingová kampaň.
Autor: Dana Petrunčíková Foto: Stuart Miles
Související články:
Hotelový marketing, Marketing v praxi, Web jako nástroj marketingu, Použitelnost webových stránek, E-mailing, Přednášky o internetovém marketingu, Dosah příspěvků na FB, Uživatelé sociálních sítí, Sociální média jako nástroje PR, Jak využívat sociální média, Neaktivní fanoušci,
Napsat komentář