Jak na SEO v roce 2016
Obsahový marketing webových stránek stejně jako kvalitní výsledky na sociálních sítích budou i v tomto roce důležité. Roboti vyhledávačů budou i nadále hodnotit relevantnost sdělení. Podle odhadů SEO Expertů však v roce 2016 rapidně stoupne hodnota uveřejňovaných videí. Už nyní to ukazují statistiky oblíbenosti krátkých videí. Video je nejúčinnějším prostředkem sdělení informací, protože člověk jej vnímá současně dvěma smysly – zrakem a sluchem. Vyhledávací roboti sice nebudou hodnotit video, ale budou hodnotit doprovodný text. Videa budou i nadále hodnotit lidé.
V roce 2016 bude dále stoupat počet vyhledávání přes mobilní zařízení a současně vyhledávání hlasem (voice search). Ten má navíc ještě výhodu v tom, že snadno vyhledává pomocí víceslovných výrazů. S tím souvisí vyhledávací pozice, které jsou také důležité. Čím více totiž budou lidé klikat na vaše odkazy, tím výše ve vyhledávání se vaše stránky budou zobrazovat.
Dalším důležitým faktorem nadále zůstává budování kvalitních odkazů (linkbuilding).
Co bude mít vliv na viditelnost stránek?
Stejně jako doposud budou nejdůležitější následující faktory:
- Kvalitní obsah
- Klíčová slova v nadpisech H1, H2
- Uživatelsky hodnotné stránky
- Propojení s aktivními profily na sociálních sítích
- Kvalitní odkazy
- Video a jeho doprovodný text
SEO specialisté se shodují, že rok 2016 bude rokem, kdy se zhroutí bariéry mezi marketingovými obory jako je obsahový marketing, social media marketing, digitální marketing a další marketingové činnosti jako jsou promo akce a podobně. Kvalitní marketing firem a hotelů se přesune z rukou jedinců do rukou týmů specialistů, kteří budou muset společně pracovat na splnění marketingového plánu.
Autor: Dana Petrunčíková Foto: Stuart Miles
Související články:
Revize marketingového plánu, Inbound marketing, Účel webových stránek, Kvalitní obsahový marketing, Jak zvýšit dosah příspěvků na FB, Jak psát texty pro web, Tipy pro psaní textů, Hotelový marketing, Marketing v praxi, Web jako nástroj marketingu, Použitelnost webových stránek, E-mailing, Přednášky o internetovém marketingu
Napsat komentář