Jak efektivně zrealizovat částečnou renovaci?
Čerstvě jste vymalovali hotelové pokoje a na hodnocení se to neodrazilo? Máte pocit, že žádné inovace na hosty dostatečně zapůsobí? Lidé jsou čím dál tím náročnější. Renovace se často nevšimnou. Vše považují za samozřejmost, pokud nezměníte design od základu. Svět se mění rychlým tempem a držet s ním krok je finančně vyčerpávají. O to víc nás mrzí, když to nemá ten správný efekt. Nejprve je potřeba vysledovat, proč předchozí kroky selhaly.
Zpravidla to bývá z následujících důvodů:
• Nebyli jste ochotni dostatečně investovat a koupili jste to cenově nejvýhodnější, co se zrovna naskytlo.
• Nic zase tak významného jste neudělali, jenom jste vyměnili kus za kus, protože postrádáte schopnost měnit svůj pohled na svět, který se mění neustále.
• Zrenovovali jste hotel, ale v rámci úspor jste snížili počet zaměstnanců, který o vaše hosty pečoval.
• Stále dostatečně nevyužíváte nejnovější technologie, které jsou nedílnou součástí života vašich hostů.
Jak zlepšit efektivitu nově zaváděných strategií a inovací?
Ačkoli neexistuje žádné jednoduché řešení, existují způsoby jak to udělat. Zde je pár činností, které vám v tom pomohou:
1. Jednou měsíčně si najděte čas prozkoumat svou konkurenci podrobně. Zjistěte, co nového ve svém hotelu zavedli a popřemýšlejte, zda existuje naléhavý důvod něco takového zavést i u vás. Ptejte se hostů. Ti jsou zpravidla zdrojem inspirace. Ptejte se i personálu, zda je něco takového u vás možné realizovat. Dejte pozor, abyste si na začátku „neukousli příliš velké sousto“.
2. Až budete mít přesnou představu o tom, jaké novinky chcete zavést, tak postupujte systematicky. Není možné udělat všechno hned. Vytvořte plán realizace, který povede k dosažení jednotlivých cílů.
3. Do realizace zapojte celý tým hotelu a restaurace, aby na konci měli všichni dobrý pocit z toho, co společnými silami dokázali. Tento pocit váš tým ještě více stmelí.
4. Aplikace nových technologií, renovace pokojů, a realizace novinek je obtížný proces, který vyžaduje nejen dravost mladých kolegů, ale také zkušenosti těch starších. Je to týmová hra. Všichni musí táhnout za jeden provaz.
5. Mějte dostatek lidí a nezapomínejte, že lidé nejsou roboti. Když je přetížíte, tak utečou a plán realizace se dostane do skluzu. Pokud se například rozhodnete pro renovaci pokojů, mějte dostatek pracovních sil. Nemyslete si, že vám například generální úklid všech pokojů udělá ten samý počet pokojských, které ty pokoje běžně uklízí.
Autor: Dana Petrunčíková Foto: Mister GC
Související články:
Rozhodovací proces, Týmová hra, Pravidla v pracovním kolektivu, Zaučení nových zaměstnanců, Odpor ke změnám
Napsat komentář