Úspěšný hotelový e-mailing
E-mailing je levný a stále velmi účinný marketingový nástroj pokud se používá dobře a zodpovědně. Už dávno se nespamuje neosobními maily. Dnes hotely získávají e-mailové kontakty zcela legálně na základě souhlasu hotelového hosta, který vyplní svůj e-mail do registračního formuláře. Tím získá potvrzení své rezervace a možnost online check-inu. Získání e-mailu a tvorba databáze je pro hotely snadná, proto se mohou soustředit více na cílení a formu newsletterů a nabídek zasílaných právě pomocí e-mailingu.
Cílení je u e-mailingu důležité stejně jako při jakékoliv jiné marketingové akci (PPC, sociální média, event marketing atd.). Klient musí mít z nabídky prospěch. Očekávané uspokojení jeho potřeb je základ pro vytvoření rezervace. Pro cílení je tedy nezbytně nutné správně segmentovat klienty. Definovat zájmy lidí a vytvořit si tak jejich skupiny, na které bude zaslána konkrétní nabídka s cílem získat rezervaci.
Jaké segmenty pro e-mailing vytvořit?
- Klienti, co mají zájem být informováni o novinkách a akcích
- Hosté, kteří rezervují pokoj pravidelně
- Hosté, kteří v posledních 3 – 6 měsících svou rezervaci zrušili
- Klienti, kteří využívají ostatní hotelové služby (wellness, bazén, půjčovnu lyží)
- Klienti, kteří si v minulosti pronajali salónek
- Hosté, kteří v hotelu pořádali rodinnou oslavu nebo svatbu
- Hosté, kteří v hotelu bydleli před více než 1 rokem
Pro každou skupinu vytvořte nabídku, která:
- Uspokojí potřeby a zájmy konkrétní skupiny
- Je časově omezená
- Je na konkrétní akci pořádanou v hotelu nebo v okolí
- Poskytuje zajímavou slevu na konkrétní službu (ale ne moc velkou)
- Nabízí nějaký bonus nebo produkt zdarma (například parkování, saunu atd.)
Jak takovou nabídku vytvořit?
- Zaujměte předmětem mailu, aby čtenář ze zvědavosti mail otevřel a nabídku prostudoval.
- Pamatujte, že obrázek je za tisíc slov. Použijte ten nejatraktivnější.
- Text musí být stručný, ale výstižný.
- Používejte různé velikosti písma a barvy v kontrastu s obrázkem.
- Vložte rezervační tlačítko nebo odkaz na rezervační formulář na vašich stránkách
Jak často e-maily posílat?
Tak často, jak často se u vás v hotelu nebo v restauraci děje něco zajímavého. Ne však tak často, aby byl klient začal mít pocit, že je častými nabídkami obtěžován. A nezapomeňte zvolit správný e-mailingový nástroj, který dokáže každou kampaň vyhodnotit.
Autor: Dana Petrunčíková
Související články:
E-mailingové nástroje, E-mailing jako marketingový nástroj, Jak vyhodnotit e-mailovou kampaň, Marketingové aktivity, Obsahový marketing, Inbound marketing, Tipy pro prodejní strategie, Inspirace pro správu sociálních sítí
Napsat komentář