Jak vybrat e-mailingový nástroj
E-mailing je vysoce efektivní marketingový nástroj za velmi nízkou cenu. Umožní vám rychle poslat e-mailové zprávy každému člověku na vašem seznamu. E-mailingové nástroje jsou velmi kvalitní a dnes již cenově přijatelné. Mají přívětivé administrační rozhraní, nabízí spoustu grafických šablon i jejich úpravu, řada funkcí je automatická a součástí jsou i analytické nástroje pro měření vyhodnocování úspěšnosti kampaní.
Nejdůležitější potřebné funkce nástrojů pro e-mailing
- Grafické šablony a možnost je editovat ideálně tak, jako byste psali ve wordu s možností vkládáni libovolných obrázků a dalších komponentů jako je anketa, dotazník, odpočítávání konce akce nebo funkční rezervační tlačítko. Možnost náhledu v prohlížečích je dobrou pomůckou.
- Nástroj, kterému rozumíte. Pokud si nejste jisti, že zvládnete práci s nástrojem v angličtině, zvolte nástroj český, nebo s českou podporou.
- Nástroj musí umožnit propojení s vaším hotelovým systémem a jeho databází klientů
- Automatické rozesílání mailů, například přání k narozeninám
- Automatické akce na základě neotevření mailu nebo otevření mailu a kliknutí na odkaz
- Oslovení (personalizace) a skloňování jsou také nezbytně nutné
- Možnost vytváření segmentů a sledování statistik jednotlivých segmentů
- Možnost odeslání testovacích mailů
- Měření úspěšnosti kampaní
- Automatický pravidelný reporting
- Možnost přiložení přílohy
- Modul pro sledování statistik
- Funkci A/B testování (porovnání dvou kampaní)
- Možnost odhlášení odebírání mailů s důvodem, proč odhlašuje odběr.
- Import HTML kódu
- Export dat do excelu apod.
Dále potřebujete někoho, kdo vám správně propojí e-mailingový nástroj s hotelovým systémem.
Na co při e-mailingu nezapomenout?
- Správné načasování kampaně zvláště posíláte-li maily svým zahraničním klientům.
- Přizpůsobit maily podle jednotlivých segmentů, protože každý segment má jiné očekávání a potřeby.
- Kontrolujte neustále nastavení automatických mailů, aby nedošlo k rozeslání nežádoucích mailů.
- Plánujte e-mailové kampaně tak, abyste klienty nezahltili.
- Sledujte a provádějte měření úspěšnosti kampaní.
- Testujte e-mailing na různých zařízeních včetně těch mobilních.
Úspěšný je e-mailing ve chvíli, kdy správně rozpoznáte své segmenty (cílové skupiny) a pošlete jim ve správný čas správný e-mail s kvalitním obsahem a zajímavou nabídkou.
Autor: Dana Petrunčíková Foto: Stuart Miles
Související články:
Úspěšný e-mailing, Jak na e-mailing, E-mailing jako marketingový nástroj, Jak vyhodnotit e-mailovou kampaň, Marketingové aktivity, Obsahový marketing,Inbound marketing, Tipy pro prodejní strategie, Inspirace pro správu sociálních sítí
Napsat komentář