Pravidla krizového managementu
Krizový management by měl být prezentován jako každodenní součást našeho života. Protože řeší všechny negativní jevy, události, procesy a činností, při kterých vzniká problém. Wikipedie říká, že podle Tomáše Zdechovského lze krizový management definovat jako proces strategického plánování a řízení krizí, potažmo i jiné zásadní negativní změny.
Součástí krizového managementu je monitorování potenciálního rizika a nebezpečí pramenící z negativních událostí, čímž dovoluje mít organizaci lépe pod kontrolou. Podle této definice je ho tedy možné chápat i jako systém prevence, detekce a následného vedení organizace (hotelu) v době krizové situace.
Kdy vzniká krize?
- Při živelných pohromách (zaplavený hotel)
- Při epidemiích (onemocní příliš mnoho zaměstnanců)
- Při havárii vodovodu či kanalizace
- Při požáru
- Při přerušení dodávky vody nebo energií
- Při přerušení dopravního spojení
- Při výpadku WiFi, když nemáte kabelový internet
- Při odchodu velkého počtu zaměstnanců ve stejném období
- Při nedostatečném cash flow
Jaká v krizi dodržovat pravidla?
- Získat pravdivé informace a ověřit si fakta
- Informovat všechny zaměstnance na všech úsecích a úrovních
- Komunikovat se všemi zúčastněnými a být otevřený všem možnostem řešení
- Naslouchat všem návrhům
- Analyzovat problém
- Rozhodnout se pro správné řešení problému
- Vybrané řešení okamžitě zrealizovat
- Mluvit se zaměstnanci i s hosty osobně. Neschovávejte se na písemná prohlášení
- Být flexibilní neustále, ne jenom v době krize
Autor: Dana Petrunčíková Foto: Stuart Miles
Související články:
Umění naslouchat, Manažerská rozhodnutí, Rozhodovací proces, Rozhodovací problémy a podmínky, Ideální a reálné rozhodování, Techniky rozhodování