Proč je internetový marketing důležitý?
Neustále vznikají nové technologie a tím dochází ke změnám zvyklostí a nákupního chování lidí. Zákazníci jsou informovanější a náročnější. Hotely si to uvědomují, a proto neustále vytvářejí nové balíčky služeb, aby byly uspokojeny všechna přání a potřeby klientů. Kladou důraz na interakci a zpětnou vazbu – komunikují se zákazníky na sociálních sítích a reagují na reviews na Tripadvisoru a Bookingu. Mění se i marketingové aktivity, které nyní více směřují na rozeznávání a uspokojování potřeb klientů jednotlivých segmentů.
K čemu internet využít?
Kromě prezentace služeb hotelu a restaurace je to zdroj rezervací a místo, kde můžete s klienty komunikovat. V neposlední řadě je zdrojem informací o aktivitách vašich konkurentů. Pomocí internetu můžete provádět i marketingový výzkum. Ten je na internetu rychlý, levný a flexibilní.
Zasáhnete velké množství respondentů a dotazníky a ankety můžete libovolně upravovat. Máte-li webové stránky v různých jazycích, odpadají zeměpisné a jazykové bariéry. Získaná data jsou v elektronické podobě a k jejich analýze již existuje celá řada nástrojů od Google Analytics po Collabim.
Proč internet využívat?
- Je levný – za málo peněz se o vašem hotelu nebo vaší restauraci dozví hodně lidí
- Funguje celosvětově, 24 hodin denně, 7 dní v týdnu
- Informace o nabídce můžete kdykoliv aktualizovat
- Informace jsou zobrazovány neustále
- Umožňuje propojení prodejních a propagačních kanálů
- Možnost interakce – sdělení je okamžité, stejně tak i zpětná vazba
- Možnost cílení na konkrétní segment
- Je nástrojem PR, umožňuje budování důvěry a povědomí o značce
- Upevňuje vztahy s klienty a partnery (např. formou věrnostních programů)
Dnes už snad není nikdo, kdo by internet k propagaci a prodeji nevyužíval.
Autor: Dana Petrunčíková
Související články:
E-mailingové nástroje, Úspěšný e-mailing, Jak na e-mailing, Jak vyhodnotit e-mailovou kampaň, Marketingové aktivity, Obsahový marketing,Inbound marketing
Napsat komentář