vše pro hotely a restaurace

ID-10080773Na co si dávat při pohovoru pozor?

V hotelech je běžné, že nadřízení vybírají své podřízené podle toho, jak atraktivní mají vzhled, zaměstnanci luxusních hotelů se dívají na to, jak luxusně přijde uchazeč na pohovor oblečen. To, že jako obchodník nosíte milionové tržby měsíčně, nebo jako Revenue Manager máte odchylku prognóz dlouhodobě 1,2% je nezajímá. Tito lidé jsou ovlivněni televizní reklamou a nekonečnými seriály typu Sex ve městě, a pokud na ně při pohovoru narazíte, pak s tím bohužel nic nenaděláte.

Dalším nešvarem zejména mezinárodních hotelových řetězců je to, že HR Manažeři jsou využíváni pro získávání informací o konkurenci. Funguje to tak, že vypíší výběrové řízení na určitou pozici (Sales Manager, Revenue Manager), vydají inzeráty a pak si zvou uchazeče. Těch se nejprve zeptají na běžné otázky týkající se uchazečovi praxe, a postupně přejdou k vyzvídání.

Jaké jsou nejčastější otázky vyzvědačů?

• Kdo je vaším konkurentem?
• Kdo myslíte, že je naším konkurentem?
• Jaká je vaše průměrná cena za pokoj?
• Jaký je podíl cestovních kanceláři na tržbách vašeho hotelu?
• Která cestovní kancelář u vás dělá největší tržby?
• Jak získáváte nové klienty?

Když odmítnete odpovědět, protože jste stále ještě zaměstnaní a loajální ke svému současnému zaměstnavateli, pak vám zpravidla řeknou, že ostatní uchazeči na tyto otázky odpověděli. Když odpovíte, pak ukážete, že loajální nejste. Myslíte, že pak vás přijmou?

Důkazem, že jste tam pouze do počtu a pro získání důležitých informací je chvíle, kdy dojde na otázky odměny. Vždy se vás zeptají, kolik byste si představovali, ale sami svůj budget neprozradí. Samozřejmě, protože nepotřebují, abyste řekli, že výši odměny akceptujete. Nakonec se vám buď už nikdy neozvou, nebo vám pošlou standardní odpověď „Byl vybrán kandidát, který lépe vyhovoval požadavkům.“ Za půl roku pak vidíte další inzerát stejného hotelu na stejnou pozici, protože po sezóně potřebují další informace pro porovnání.

Nabídnete-li takovému hotelu své zkušenosti a v polovině pohovoru zjistíte, že z vás pouze tahají citlivá data, pak rozhovor rychle ukončete. Je to pro vás ztráta času i dobrého jména.

Pokud o vaše zkušenosti zájem mají, pak vám svůj platový návrh sdělí, a zeptají se, zda jste ochotni jej akceptovat.

Na tyto diskriminační otázky také nemusíte odpovídat:

• Máte malé děti?
• Kdo je hlídá, když jsou nemocné?
• Jste vdaná? Kdy plánujete děti?
• Trápí vás nějaká nemoc?
• Věříte v Boha?
• Jakého jste vyznání?
• Angažujete se v politice?
• Kouříte?

Pokud otázky nesouvisejí s pozicí, pak odpovězte, že vám není příjemné odpovídat na otázky, které nesouvisejí s vaší praxí a nabízenou pozicí.

Velmi dobrý důvod proč si na pohovor vzít do kapsy nebo příručního zavazadla diktafon je tedy jasný. Můžete dát podnět Státnímu úřadu inspekce práce, který prošetří, zda zaměstnavatel neporušuje zákaz diskriminace, ale musíte mít důkazy.

Nahrávejte si tedy každý pohovor, kterého se účastníte nejlépe hned od začátku, aby byla na záznamu slyšet i jména zúčastněných.

A jak je to s ochranou osobních údajů?

Při každém odeslání životopisu dáváte souhlas se zpracováním údajů v životopise. Pracovní portály mají kolonku, kterou zaškrtnete. Vaše osobní údaje by měly být použity pouze pro účely pohovoru v případě, že nepodepíšete pracovní smlouvu. Pokud se stanete zaměstnancem, pak byste měli dostat písemnou informaci o tom, jak jsou vaše osobní údaje chráněny.

Autor: Dana Petrunčíková Foto: Ambro




Související články:

Jak změnit zaměstnání, Co sledují HR manažeři při pohovoru?, Mobbing a bossing, Aktuální volná místa

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Obchodní sdělení
Dovolená
Booking.com
Oblíbené články
  • No results available