Nepodceňujte SEO webových stránek!
Jistě si pamatujete dobu, kdy se prodávalo přes desítky internetových rezervačních systémů a stovky poptávkových webů, internetové aukce, slevové systémy a mnoho dalších online aplikací. Řada z nich časem zanikla, protože je převálcoval Booking.com a Expedia.com a v neposlední řadě sociální sítě.
Vyhledávače jsou zahlceny miliony stránek. Aby uživatel našel to co hledá na předních pozicích, jsou algoritmy vyhledávacích robotů neustále upravovány. Stránky tak musí být neustále aktualizovány a optimalizovány, aby informace na nich umístěné roboti vyhodnotili jako nejrelevantnější a nejhodnotnější.
Do popředí se tak dostávají takové systémy, které poskytují nejaktuálnější informace v podobě recenzí od zákazníků a videa přímých klientů, kde je ukázáno, tak moc si dotyčná osoba pobyt v hotelu užila. Takové stránky, online systémy a sociální sítě získávají důvěru klientů a přes takové se prodává a v budoucnu prodávat bude.
Trocha historie
Příkladem rostoucího systému je Tripadvisor, Booking.com nebo AirBnB. Určitě si pamatujete rok 2007, kdy byl v Praze meeting, kde nás zástupkyně Bookingu přesvědčovala, že stávající počet hotelů prezentovaných na tomto systému (tehdy 325) již nadále neporoste. K dnešnímu dni nabízí Booking skoro 1 400 ubytovacích zařízení v Praze a okolí a je jasné, že toto číslo není konečné.
Pamatujete si začátky systému AirBnB? Před pár lety, si o něm vyprávěli, jen cestovatelé dobrodruzi. Nyní jej rezervační systémy a hotelové společnosti považují za konkurenci.
Vzpomínáte si na IgoUgo, který byl svého času velký hodnotící systém, který chtěl konkurovat TripAdvisoru? Každý hotel chtěl být na IgoUgo a ten, co tam nebyl, jako by neexistoval. Postupem času se komunita cestovatelů rozrostla na půl milionu a počet hodnocení na několik set tisíc. Přesto byl tento projekt ukončen a veškerá hodnotná data převzal systém Travelocity.
Proč někteří rostou a jiní končí?
Důvodem jsou již zmíněné změny algoritmů vyhledávacích robotů. Web, který má být vidět, se musí rozvíjet, narůstat, být neustále aktualizován a optimalizován. S tím pak souvisí i nástroje ke zjednodušení používání jako je filtrování. Klient může filtrovat podle parametrů, které ho zajímají:
- Cena
- Poloha (lokalita)
- Počet hvězdiček
- Doporučení (hodnocení)
- Zařízení (WiFi, garáž, bazén, wellness, restaurace)
- Zaměření (rodinný hotel, ubytování v soukromí, zámek, golf, lázeňský hotel)
Jaké z toho plyne ponaučení?
Myslíte-li si, že stačí, když máte na stránkách vše, co klient potřebuje o vašem hotelu vědět, pak se mýlíte. Aby si ty stránky klient na internetu vůbec našel, pak je nezbytně nutné je neustále aktualizovat a optimalizovat. Nevíte-li rady, pak využijte našich služeb.
Autor: Dana Petrunčíková Foto: Stuart Miles
Související články:
Profil na Tripadvisoru Prezentace na Facebooku Reputation Management Hodnotící systémy Channel Manager
Napsat komentář