Bezbariérové pokoje a restaurace
Celá řada lidí s tělesným postižením žije život jako všichni ostatní. Pracují, se svými přáteli se účastní různých akcí, cestují, ochutnávají speciality v restauracích a účastní dalších aktivit. Pro hotely a restaurace jsou to hosté, jako každý jiný, jenom mají specifické požadavky. Většina hotelů a restaurací má bezbariérový vstup, aby těmto klientům byl umožněn snadný pohyb po hotelu a restauraci. Velmi často je bezbariérový vstup také do wellness centra.
Bezbariérové hotelové pokoje a koupelny musí být dostatečně prostorné, aby byl umožněn pohyb na vozíku nebo elektrickém křesle. V koupelně jsou madla vedle toalety a ve sprše. Sprcha je obvykle zděná bez vaničky, což umožňuje vjet vozíkem až pod sprchu. Sprcha má obvykle sedátko.
Bezbariérové pokoje je dobré neblokovat ostatními klienty. V případě, že postižený člověk své postižení nahlásí již během rezervace, je potřeba zablokovat bezbariérový pokoj již v den rezervace nikoliv až v den příjezdu. Bezbariérové pokoje přidělujte v případě obsazené kapacity hotelu až jako poslední.
A jak se k postiženému klientovi chovat?
· Zeptejte se jakou pomoc od nás bude potřebovat a mluvte přímo k postiženému nikoliv k jeho doprovodu
· Snažte se uspokojit jeho potřeby na 100% tak, jako uspokojujete potřeby ostatních klientů
· Pokud je bezbariérový přístup jinde než je schodiště, pak klientovi přesně vysvětlete, jak se k výtahu nebo rampě dostane
· Mluvte s klientem tak, aby cítil, že máte snahu mu opravdu pomoci, abyste předešli rozpakům a nedorozumění
· Během rozhovoru se dívejte klientovi do očí tak, jako se díváte ostatním hostům
· Pokud je host sluchově postižený, pak mu dejte informace o hotelu písemně
Nebojte se nabídnout postiženému klientovi další služby jako ostatním, například okružní jízdy a podobně. Jiné firmy také poskytují své služby osobám s tělesným postižením. Předem se však informujte, zda je autobus na konkrétní okružce těmto klientům přizpůsoben.
Znáte hotel nebo restauraci, kde nemají bezbariérový přístup a přicházejí tak o klienty a tržby?
Autor: Dana Petrunčíková Foto: Teerapun
Související články:
Napsat komentář