Proč systémy vyžadují cenovou paritu?
Známe je všichni – parity issues – e-maily, které zasílají rezervační systémy, když je cena na jiných systémech jenom o pár centů nižší. Jsou jako obtížný hmyz. Zejména, když používáte řadu slev a cenových hladin, zabijete hodně času, než zjistíte, kde rozdíl v cenách vzniká. Právě ten čas, který potřebujete věnovat hotelovým hostům.
Jak systémy zjistí rozdíl v ceně?
Naprosto stejným způsobem, jakým vy sledujete ceny svých konkurentů. To znamená přes některý rateview nástroj. Prostě šmírují u své konkurence.
Proč tak tvrdě paritu vyžadují?
Z několika důvodů. Tím hlavním je fakt, že lidé hledají nejnižší ceny, takže když někde najdou cenu nižší, tak je jasné, že rezervace do vašeho hotelu nebudou chodit přes ně a oni přijdou o provizi. Všimněte se také, že nikdy neposílají parity issue, když na jiných systémech našli cenu vyšší s tím, že ji chtějí také.
Dalším důvodem je propagace značky. Všichni se snaží oslovit širokou veřejnost nejen přes své stránky, ale také přes sociální média a přes affiliate programy. Všude tak najdete tvrzení, že nejlepší ceny jsou dostupné jenom u nich. Když tomu zákazník uvěří, udělá si rezervaci a nebude hledat jinde. Některé systémy dokonce poskytují část své provize jako bonus pro další rezervaci. Zákazníci tak získávají slevu na další pobyt nebo sbírají body, za které pak získají další bonusy.
Je to jasné! Čím více rezervací přes ně lidé udělají, tím více peněz vydělají. Čím více peněz vydělají, tím roste cena jejich akcí. A právě ty miliardy euro nebo dolarů, které jim hotely pravidelně každý měsíc vyplácejí, jsou důvodem k tomu, že vás „prudí“ kvůli několika centům rozdílu v ceně.
Řečeno hantýrkou: „Halíře dělají talíře.“
Autor: Dana Petrunčíková Foto: Stuart Miles
Související články:
Cenová parita, Porovnávače hotelových cen, Sociální média a PR, Hotelový marketing, Inbound marketing, Účel webových stránek, Kvalitní obsahový marketing, Jak psát texty pro web
Napsat komentář