Jak vybudovat kvalitní tým
Prvním krokem ke správnému vedení lidí je naučit se řídit sami sebe. Máte-li tým složený aktivních a schopných jedinců, pak vy musíte být ta osoba, která rozpozná a maximálně využije jejich přednosti a potlačí jejich slabiny. Jenom tak váš tým dosáhnete lepších výsledků. Naučte se „mít na lidi čich“. Rozpoznání jejich schopností a jejich rozvoj berte jako výzvu a snažte se v tom neustále zlepšovat. Buďte pro své lidi koučem i mentorem současně. Jen tak získáte přirozenou autoritu.
Jak mít kvalitní tým?
- Zvolte si do svého týmu jen ty nejlepší pracovníky, kteří si zaslouží vaši důvěru.
- Jen díky dobrým vlastnostem si získáte jejich důvěru.
- Otevřete členům svého týmu své srdce a budujte dobré vztahy.
- Naslouchejte jejich problémům a návrhům.
- Jděte příkladem. Inspirujte členy týmu svou aktivitou, kreativitou, nadšením pro věc.
- Dejte jim prostor pro vlastní názory a nápady.
- Poskytujte správně zpětnou vazbu.
- Važte si lidské práce.
- Ptejte se. Zajímejte se o své lidi. Zjistěte, co je nejvíce motivuje.
Pamatujte:
- Úspěch celého týmu pro vás musí být důležitější než váš vlastní
- Bez vzájemného respektu to nejde
- Každý chce odcházet domů s pocitem dobře odvedené práce
- Každý občas potřebuje pomoc
- Změny se dějí neustále – buďte na ně připraveni
- Nikdy se nezavděčíte všem
Autor: Dana Petrunčíková Foto: Ambro
Související články:
Manažerské vlastnosti, Přirozená autorita, Jak získat respekt, Umění naslouchat, Zpětná vazba, Koučink je manažerská dovednost, Co je to mentoring
Napsat komentář