Jak být povýšen?
Během své kariéry procházíte širokou škálou situací. Obdobím, které doprovází nejvíce emocí a nejistoty, u všech zúčastněných, je pracovní postup. Na ty pracovně povýšené může padnout nejistota. Naopak ti, kteří povýšení nebyli, to mohou cítit jako křivdu či nespravedlnost. V prvé řadě je potřeba si uvědomit, že hlavním důvodem proč byl konkrétní člověk povýšen je jeho postoj k firmě, k jeho práci a povinnostem. Dále pak jeho zkušenosti, vlastnosti, ochota se nadále zdokonalovat a získávat další dovednosti včetně těch manažerských. Povýšení jednoho člověka není zpravidla rozhodnutím jiného, ale je to kolektivní rozhodnutí více osob.
Jak zvýšit své šance na povýšení?
- Dělejte svou práci dobře, učte se novým věcem a každý den udělejte něco „navíc“.
- Buďte dobrým týmovým hráčem
- Dodržujte pravidla kolektivu i pravidla vaší kanceláře
- Ptejte se. Nikdo neví všechno. I od ostatních se toho můžete hodně přiučit.
- Soustřeďte se na práci, buďte důslední a nedělejte stále stejné chyby
- Pohybujte se mezi lidmi, od kterých se můžete učit
- Nebojte se říct vlastní názor nebo předložit návrh na zlepšení
- Srovnejte si priority. Udělejte si jasno v tom, co děláte a co se od vás očekává
- Naučte se naslouchat i dobře komunikovat
- Setkávejte se s kolegy i mimo pracovní prostředí
- Získejte si respekt kolegů i nadřízených
- Buďte empatičtí
- Naučte se relaxovat, abyste předešli vyčerpáni nebo syndromu vyhoření
Autor: Dana Petrunčíková Foto: Stuart Miles
Související články:
Jste v práci spokojeni, Týmová hra, Pravidla v pracovním kolektivu, Zaučení nových zaměstnanců, Potřeba sounáležitosti, Nejčastější důvody ke změně zaměstnání, Emoční inteligence
Napsat komentář