E-mailing je marketingovým nástrojem
Stejně jako je důležitá komunikace s klienty na sociálních sítích stejně tak je důležitý e-miling, který své klienty informujete o novinkách, akcích či slevách. Propagujete tak své produkty a podporujete jejich prodej. Sílu e-mailingu není třeba rozsáhle vysvětlovat. Hlavním důkazem toho, že to funguje, jsou desítky e-mailů v e-mailových schránkách každého z nás. Infopodnikatelé si na principu e-mailingu instruktážních seriálů založili své firmy. Správným e-mailingem můžete do jisté míry ovlivnit i hodnocení hotelu na Tripadvisoru.
Základem e-mail marketingu je vytvoření databáze e-mailových kontaktů.
Jak e-maily získat?
- Z rezervací, které přicházejí z rezervačních systémů
- Z rezervací, které přicházejí e-mailem
- Registrací klientů do věrnostních programů
- Z registračních karet, kde je kolonka na vyplnění e-mailového kontaktu
- Ze sociálních sítí, z komunikace s fanoušky na Facebooku
- Z dotazníků spokojenosti
- Z vizitek, které můžete sbírat například za účelem losování o ceny nebo pobyt zdarma
Jak vytvořit úspěšný e-mail?
1. Oslovujte jménem – personalizujte každý e-mail
2. Neposílejte e-maily příliš často, abyste klienty neobtěžovali
3. Rozesílání správně načasujte
4. Zaujměte textem v předmětu mailu
5. Vytvořte efektivní design – nepřehánějte to s barvami a obrázky
6. Text e-mailu pište jasně a srozumitelně
7. Zamyslete se nad hodnotou, kterou chcete nabídnout
8. Nabídněte klientovi možnost výběru například ze dvou různých balíčků
9. Vyzvěte k akci například tlačítkem „Rezervujte“
Jak zajistit technickou stránku e-mailingu?
Jste-li malý penzion a nemáte hotelový systém, který e-mailing umožňuje jako například Fidelio a nemáte-li ani vlastní IT podporu, pak můžete využít různých systémů a aplikací, které se na internetu nabízejí. Jsou to zpravidla systémy placené a nabízejí řadu užitečných funkcí:
- Výběr z naprogramovaných šablon
- Správné grafické zobrazení v různých e-mailových aplikacích, které klienti užívají jako Outlook, Thunderbird, Seznam, Centrum, Gmail atd.
- Možnost úprav, formátování textu, obrázků
- Možnost náhledu jak uvidí e-mail příjemce
- Personalizaci tzn. možnost vložení jména klienta i jméno odesílatele
- Archivaci e-mailů
- Kontrolu nedoručených mailů a smazání nefunkčních adres z databáze
- Kontrolu duplicitních adres
- Časování
- Možnost nastavení automatických odpovědí
- Reporty, statistiky a vyhodnocení
Autor: Dana Petrunčíková Foto: Stuart Miles
Související články:
E-mailingové nástroje, Hotelový marketing Internetové systémy Hodnotící systémy Jak ovlivnit hodnocení
Napsat komentář