vše pro hotely a restaurace

Hotel neni charitaHotel ani restaurace není žádná charita

Celá řada lidí si plete hotely a restaurace s charitativní organizací. Když někdo potřebuje na WC, tak chápeme, že by mohla být ohrožena jeho/její důstojnost a možná i zdraví. Ne všichni však potřebují WC. Velmi často čelíme v restauracích a na recepci lidem, kteří žádají o peněžní příspěvek. Neuběhne týden, aby se v hotelu neobjevil nějaký oficiální či neoficiální zástupce nějaké charitativní organizace s kasičkou.

Oficiální a neoficiální zástupci charity

Ti oficiální mají přesně naučené fráze, které stále opakují. Nejdříve se zeptají, jestli nechceme přispět za firmu, a když řeknete, že jste pouze zaměstnanec, tak odpovědí, že to nevadí, že může přispět i ze svého. Když odmítneme, tak ti oficiální zástupci poklidně odejdou, ti neoficiální si většinou neodpustí úšklebek nebo jedovatou poznámku.

Podomní prodejci s pochybným zbožím

Občas se také objeví podomní prodavači různých věcí, o jejichž původu je lepší nevědět. Nedávno k nám do hotelu přinesl velmi usměvavý a velmi hlučný pán zavařovací sklenici, ve které bylo 10 povadlých růží, očividně ukradených na Olšanských hřbitovech, a prodával je za stovku všechny. Když jsme si je odmítli koupit a ukázali na dveře, přestal rozdávat úsměvy a začal láteřit. Naštěstí mu brzy došla slova a odešel.

Uvědomte si, že kdybyste přispěli úplně každému, tak za měsíc rozdáte celou svou výplatu a časem skončíte tam, kde jsou nyní oni. Abyste mohli podporovat druhé, musíte nejprve zabezpečit sebe.

Jak se bránit výčitkám?

Prosebníci se v nás snaží vyvolat nejprve lítost, a když nezaplatíme, vytvoří v nás pocit, že jsme snad horší než hyeny. Především je potřeba si uvědomit dvě důležité věci, díky kterým nemusíme mít při odmítnutí zaplatit výčitky svědomí:

  1. Nikdo z nás tyto lidi do jejich složité situace nedostal
  2. Odvádíme daně a příspěvky na sociální pojištění

Systém sociálního pojištění je u nás postaven tak, že v případě, že momentálně sociální podporu nepotřebujeme, platí se z našich příspěvků podpora potřebným. Vidíte, že každý pracující a zaměstnanec na charitu přispívá pravidelně a každý měsíc docela vysokou částkou. Není tedy potřeba ještě rozdávat drobné každému, kdo si řekne. Individuálně je možné podporovat potřebné například tím, že pošleme příspěvek přímo na účet například pomocí DMS.

Autor: Dana Petrunčíková



Související články:

Chudí hoteloví hosté, Bezpečnostní kamery

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Obchodní sdělení
Dovolená
Booking.com
Oblíbené články
  • No results available