Jak na e-mailing v hotelu?
E-mailing je vysoce efektivní nástroj komunikace a marketingu. Ale umíme jej využívat na maximum Od května 2018 v rámci GDPR můžeme zasílat propagační materiály pouze těm, kdo nám dali svůj souhlas.
Výjimkou jsou online rezervace, kdy nám dá klient svou e-mailovou adresu dobrovolně, protože očekává, že obdrží potvrzení. Při check-inu je nutné, aby souhlas podepsal, a máme vyhráno. Pokud nám tento souhlas nedá, můžeme mu poslat maximálně potvrzení rezervace, oznámení, že jej čekáme před příjezdem s nabídkou online check-inu, nějaké upozornění na konanou akci během jeho pobytu, a po odjezdu žádost o recenzi. Toť vše.
Jak na tvorbu e-mailových databází?
V případě, že se nám souhlas podaří získat, vložíme e-mail do databáze. Hotelové systémy již dnes umožňují vložit do profilu hosta informaci o tom, že dal souhlas s užíváním jeho e-mailové adresy. E-mailingové nástroje, jako třeba zoom-letter, při kampani vyloučí ty, co souhlas nedali.
Co ještě zoom-letter umí?
Kromě již zmíněných trigger mailů, zasílaných před, během a po pobytu, umí e-mailové kampaně plánovat. Jednoduše si v administračním rozhraní vytvoříte grafický design, doplníte jej poutavým textem, nabídku časově omezíte, přidáte možnost volby souvisejících služeb (transfer, wellness, sightseeing tour) a zadáte den, kdy se má e-mail odeslat. Takto si můžete snadno kampaně plánovat.
Dále umí databáze rozdělit, takže pokud zasíláte hromadné e-maily například svým obchodním partnerům, pak je možné zoom-letter k tomuto účelu použít také. Navíc jej vývojáři umí napojit na celou řadu hotelových systémů, což vám značně usnadní práci, protože celá řada e-mailů odchází automaticky, aniž by byl potřeba zásah pracovníka recepce nebo rezervací.
Synchronizace s hotelovým systémem navíc probíhá každých 10 minut, takže u automaticky nastavených funkcí není třeba nic hlídat a spouštět. Statistiky jsou samozřejmě součástí. Můžete si pak e-mailovou kampaň vyhodnotit a vyfiltrovat ty, kteří e-mail neotevřeli, nebo otevřeli, ale neudělali rezervaci. Ve dalším kroku kampaně jim pak pošlete další e-mail, abyste zvýšili konverzní poměr a počet přímých rezervací.
Autor: Dana Petrunčíková
Související články:
E-mailové kampaně E-mailing je marketingový nástroj Jak vyhodnotit e-mailovou kampaň