vše pro hotely a restaurace

Slevové systémyJak prodat hotelové služby na slevovém systému?

Prodej voucherů a balíčků hotelových služeb na slevových systémech v poslední době zcela zastínil prodej těchto balíčků služeb na internetových aukcích, který zprostředkovával například Cultuzz.com, Animod.de a podobně. Doba, kdy bylo slevových systémů na internetu tolik, že tlačili cenu dolu s cílem prodat i za cenu nižší, než byla cena nákladů na pokoj a hotelové služby a mít z toho co nejvyšší provizi je naštěstí již dávno pryč.

Dnes je prodej hotelových služeb přes slevové systémy běžnou záležitostí zejména v období po hlavní sezóně. Cenu musí hotel stanovit nižší než je běžná prodejní cena na hotelových webových stránkách nebo internetových rezervačních systémech, ale stále může být stejná, jako jakákoliv advance rate (cena pobytu při rezervaci a platbě předem), nebo může být stejná, jako jakákoliv long stay rate (cena dlouhodobého pobytu.

Jaká je výše provize na slevových systémech?

Provize je na většině slevových systémů velmi podobná výši provize internetových rezervačních systémů. V porovnání s těmi co distribuují dalším partnerům (GTA, Kuoni) je možná ještě výhodnější. Navíc v případě nevyčerpání hotelových služeb na prodaný voucher, zůstává celková částka za prodaný poukaz hotelu stejně jako u advanced stay, popřípadě se hotel dělí 50% se slevovým systémem.

Podmínky prodeje na slevových systémech jsou akceptovatelné a nic nebrání hotelům, penzionům a dalším ubytovacím zařízením, aby na těchto internetových systémech prodávaly stejně úspěšně jako na internetových rezervačních systémech. Jediná nevýhoda je zvýšená administrativa související s potvrzením rezervace. Ta je na internetových rezervačních systémech automatické, zatímco na slevových systémech nikoliv.

Co by měl hotel po slevovém systému požadovat?

možnost rozhodnout jak vysokou slevu zákazníkům nabídne
• možnost domluvit rozumnou výši provize
kvalitní grafické zpracování internetové hotelové prezentace
administrační rozhraní pro označení vybraných služeb – použitého voucheru
• spravedlivé rozdělení zůstatku tržeb z nevyužitých voucherů
• systém musí zaslat hotelu platbu za prodané vouchery před příjezdem prvního klienta (min. 75% tržeb)

Hotel dále musí vzít v úvahu:

obsazenost hotelu v době, kdy lidé budou vouchery využívat
• obsazené noci stanovit již v popisu nabídky (například Silvestr, Velikonoce)
• podmínky využití voucheru v náhradním termínu na základě žádosti klienta

Vzhledem k tomu, že doba, kdy se během jedné 48 hodinové prodejní akce prodalo 600 voucherů už je také dávno pryč, protože uživatelé již vědí, že když si nestihnou koupit voucher během této stanovené doby, že bude tento limit v případě malého počtu prodaných voucherů prodloužen. A pokud náhodou ne, což je velmi nepravděpodobně, pak vědí, že se tento poukaz bude za nějaký čas prodávat znovu anebo si koupí ve slevě voucher jiný.

Největší slevové systémy:

Groupon.com LivingSocial.com Slevomat.cz Slevydnes.cz Shallodavoucher.com Zlavodom.sk Zlavomat.sk

Autor: Dana Petrunčíková Foto: digitalart



Související články:

Internetové rezervační systémy Kvalitní SEO hotelových stránek Jak vybrat booking engine pro hotelové stránky

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Obchodní sdělení
Dovolená
Booking.com
Oblíbené články
  • No results available