Jak maximálně zpříjemnit pobyt v hotelu?
Neustále se mluví o tom, jak je důležité, aby si host z hotelu odvezl jen ty nejlepší zážitky. Hotely a restaurace tak nedělají nic jiného, než sledují online recenze, na základě kterých zlepšují své služby. Problém s dlouho trvajícím check-inem byl vyřešen ve většině hotelů online aplikací, stejným způsobem se řeší i room service a celá řada dalších drobných služeb.
Co ještě mohou hotely udělat pro lepší komfort?
Když prolistujeme hodnocení na Bookingu a Tripadvisoru zjistíme, že i kvalitní hotely mají recenze, které se vztahují k Wifi. Přístup k internetu je dnes u našich hostů priorita číslo jedna a to ze dvou důvodů. Prvním důvodem je fakt, že dnes si již málo kdo zjišťuje informace o destinaci předem, takže když host dorazí do hotelu, potřebuje si ověřit informace o památkách, které obdržel na recepci, porovnat ceny city tours a podobně.
Druhým důvodem je spojení s rodinou a přáteli, kteří musí být neustále zásobeni novinkami. Neustálý uploading fotografií a videí na sociální sítě bez kvalitní WiFi prostě není možný.
S tím souvisí potřeba dostatečného množství zásuvek a adaptérů. Zásuvky jsou potřeba pro dobíjení elektronických zařízení a adaptéry pro ty, kteří považují za samozřejmé, že je poskytuje hotel, takže proč by si je kupovali na letišti nebo dokonce snad ve své rodné zemi. Při příjezdu se pak hrozně diví, když je adaptér na zálohu.
Řada ubytovacích zařízení dokonce adaptéry neposkytuje vůbec, protože je to po hygienických potřebách nejvíce hosty kradená věc v hotelu.
Jak se ještě více orientovat na potřeby hostů?
Když pominu to, že hotely již vychytaly drobnosti jako je například jedna židle ve dvoulůžkovém pokoji nebo „papírové“ stěny, přes které je slyšet vše, co se děje ve vedlejším pokoji, pak je jedním z největších problémů hotelový informační systém. Hotelové systémy a jejich licence se obvykle kupuje od dodavatelů. Platí se zpravidla roční poplatky za použití. Set up systému sice odpovídá potřebám hotelu, ale už méně potřebám hostů.
V dnešní době již celá řada firem poskytuje systémy, které mají moduly potřebné i pro hosty, ty jsou pak zpravidla také placené. Je to logické. Když ta firma investovala čas a peníze do naprogramování, tak chce, aby se jí investice vrátila.
Chceme-li tedy poskytovat ten nejlepší servis, pak na to musíme myslet již při výběru hotelového systému.
Autor: Dana Petrunčíková
Související články:
Co musí umět hotelový systém, Jak sledovat hodnocení, Jak reagovat na hodnocení, Proč je potřeba dobré hodnocení, Zábavná hodnocení