Externí správa PPC
Netroufáte-li si na správu placených kampaní ve vyhledávačích sami, pak můžete využít služeb PPC specialistů. Ať už se rozhodnete pro mediální agenturu nebo službu jednotlivce, který se na PPC specializuje, musíte si sami stanovit, čeho kampaní chcete dosáhnout – zda je to navýšení obsazenosti v určitém termínu, nebo prodej dárkových poukazů.
Po té si musíte určit přibližný rozpočet, který do kampaně hodláte investovat. Po analýze klíčových slov se pak tento rozpočet bude ještě upravovat, ale to už s pomocí PPC specialisty. Pak je také potřeba vytvořit mu samostatný vstup do Googlu a Skliku.
Co od PPC specialisty očekávat?
Pokud vám garantuje horní pozice, pak byste měli zbystřit pozornost. Žádný PPC specialista totiž předem přesně neví, kde se inzerát bude zobrazovat. Chce-li to udělat nastavením ceny, pak se může stát, že budete platit příliš vysokou cenu za proklik a budget si rychle vyčerpáte. V tomto případě je potřeba dobře měřit konverze, abyste zjistili, zda se vám toto riskování vyplatilo. Také mějte na paměti, že cena za proklik se nerovná reálné ceně. Záleží na relevanci klíčového slova, historii míry prokliku a kvalitě vstupní stránky.
Správce PPC vám vždy musí předkládat vývoj konverzí. Ten zjistí, nasadí-li konverzní kód do konverzní stránky (zpravidla té, která se zobrazí jako poděkování za rezervaci po jejím úspěšném dokončení). Dále je potřeba zjišťovat informace, jako je například návštěva stránky s balíčkem, nedokončení rezervace, míru opuštění stránky s rezervačním formulářem a podobně.
Jaké ukazatele sledovat?
CPC = cost per click (cena za klik) bez nákladů = hodnota zákazníka x konverzní poměr
CPC se započtenými náklady = hodnota zákazníka x konverzní poměr = x
X – (náklady na správu – počet kliků) = max. CPC
Imprese = počet zobrazení inzerátu
CTR = míra prokliku (kolik % z těch, kterým se reklama zobrazila na ni kliklo)
Konverze = dokončená rezervace
Konverzní poměr = kolik % kliků vedlo ke konverzi
Cena konverze = cena kliků potřebných ke konverzi
Hodnota konverze = cena objednávky (tržby)
Transakce = 1 člověk a 2 rezervace = 1 konverze a 2 transakce
ROI = návratnost investice
Autor: Dana Petrunčíková Foto: Teerapun
Související články:
Jak na správu PPC, Příprava PPC kampaně, Výhody PPC, Jak na PPC kampaně, Analýza klíčových slov, Použitelnost webové stránky, Preference zákazníků
One Response to Jak najít správce PPC