Máte stanovena pravidla?
Obrovské open space prostory, kde pracují stovky lidí nám v hotelech naštěstí nehrozí. V hotelu musí mít prostor hlavně hosté, takže na kanceláře už moc místa nezbývá. Přesto je v řadě hotelů tendence spojovat úseky v naději, že se zlepší komunikace mezi nimi. A tak se nezavírají dveře nebo dokonce bourají příčky, aby mohli pracovníci recepce snadno komunikovat s provozem nebo provoz s housekeepingem a ten zase s údržbou.
Co je vedlejším produktem spojování kanceláří?
- zvýšení hluku v místnosti a snížení soustředěnosti
- snížení výkonnosti jednotlivých zaměstnanců
- zvýšení chybovosti
- zvýšení stresového zatížení jedince
Jestliže pracujete v kanceláři spolu s dalšími lidmi, pak musíte dodržovat určitá pravidla, abyste se navzájem nerušili . Ideální je, když se na pravidlech domluvíte a pak je všichni dodržujete.
Jak v kanceláři chovat a jaká pravidla dodržovat?
- Používejte pracovní plochu, která je vám určena a nezmenšujte pracovní prostor ostatním.
- Vracejte půjčené pracovní pomůcky.
- Telefonní vyzvánění ztište na minimum.
- Nemluvte příliš nahlas. Mluvte tak hlasitě, aby vás slyšel hlavně váš posluchač.
- Otázky ostatním pokládejte, až těch otázek budete mít víc, abyste zbytečně nerušili. Popřípadě použijte e-mail.
- Chcete-li při práci poslouchat hudbu, pouštějte si jí do sluchátek.
- Nevyprávějte historky, které nikoho nezajímají.
- Na otázky odpovídejte stručně, výstižně a k věci.
- Nezpívejte si nahlas.
- Nesmějte se příliš nahlas.
- Nenoste si k svačině olomoucké syrečky příliš často.
- Nekýchejte příliš hlučně. Vaše přesvědčení, že hlučné kýchání je zdravé, nikoho nezajímá.
- Udržujte na své pracovní ploše pořádek.
- Udržujte pořádek ve společné ledničce. Nenechte tam své jídlo zkazit.
- Cizí svačiny ve společné ledničce neochutnávejte bez dovolení.
- Odpadky házejte od odpadkového koše.
- Kouřit choďte do kuřárny.
- Prdět choďte na WC.
- Jste-li nemocní, zůstaňte doma, abyste nenakazili ostatní.
Autor: Dana Petrunčíková
Související články:
Jste v práci spokojeni, Týmová hra, Pravidla v pracovním kolektivu, Zaučení nových zaměstnanců, Potřeba sounáležitosti, Nejčastější důvody ke změně zaměstnání, Emoční inteligence