Jak být oblíbeným členem týmu
Všichni chceme být sami sebou a současně chceme uspokojit svou potřebu sounáležitosti. Chceme někam patřit – být součástí něčeho většího. Pracujete-li v hotelu nebo v restauraci zejména ve styku s veřejností, pak nemůžete být zrovna introvertní. Musíte být zdravě sebejistí, protože právě to vám pomáhá v komunikaci s klienty, zákazníky a kolegy. Díky zdravému sebevědomí, jste aktivní a oblíbení. Zde je potřeba zdůraznit to slovo „zdravě“ sebevědomí, protože ne každý sebevědomí člověk je oblíbený.
Jak se stát v kolektivu oblíbeným?
- Dělejte svěřenou práci jak nelépe umíte
- Nevyhýbejte se pracovním problémů
- Když něco nevíte, co nejdříve se to doučte od zkušených kolegů
- Uděláte-li chybu, přiznejte to včas. Stejně se na to časem přijde
- V případě potřeby nabídněte svou pomoc
- Pomáhejte nezištně ostatním
- Respektujte své kolegy
- Když vám někdo pomůže, oplaťte mu to
- Dodržujte pravidla kolektivu
- Snažte se být pozitivní
- Udržujte se svými kolegy přátelské vztahy
- Utužujte své vztahy s kolegy i mimo pracovní prostředí
- Buďte tolerantní k ostatní a oni budou tolerantní k vám
- Vycházejte vstříc, ale nenechte se zneužívat
- Buďte vtipní, ale ne za každou cenu
Uspokojujte své potřeby. Realizujte své pracovní i osobní cíle. Vaše spokojenost se odrazí pozitivně i na odváděné práci a na vztazích s klienty, kolegy i nadřízenými.
Autor: Dana Petrunčíková Foto: Stuart Miles
Související články:
Potřeba sounáležitosti, Jak být spokojený, Jak sebevědomě komunikovat, Řešení problémů, Jste v práci spokojeni, Týmová hra, Pravidla v pracovním kolektivu, Zaučení nových zaměstnanců
Napsat komentář