Jak si domluvit schůzku po telefonu
Corporate Sales není zrovna vděčná práce. Vyhledávání a získávání nových firem není vůbec snadné a výsledky nejsou v porovnání s ostatními segmenty významné. Firmy nejsou loajální k jednomu hotelu od chvíle, co se místo pultové ceny začala používat Best Available Rate (BAR). Každá asistentka dnes dokáže na internetu najít hotel podle zadaných požadavků na kvalitu, lokalitu a cenu. Nemusí tak být odkázaná na smluvní ceny a podmínky jednoho či dvou hotelů.
Pracovník hotelu, který firmy vyhledává tak musí využít všechny své prodejní dovednosti, aby firmu přesvědčil, že zrovna v tomto konkrétním hotelu budou smluvní ceny nejlepší a věrnostní program nejvýhodnější. V rámci svých pracovních povinností musí hotelový obchodník plnit počet stanovených schůzek a v době kamerových systémů a vstupů na čipové či magnetické karty to není vůbec jednoduché. Abyste se do firmy dostali, musíte tam mít domluvenou schůzku.
Jak si smluvit schůzku?
- Zjistěte, zda firma využívá pro své klienty či partnery ubytovací zařízení. Pokud ne, nemá cenu ztrácet čas
- Pokud ano, najděte osobu, která je za ubytování pro zaměstnance a partnery zodpovědná
- Neděste ji slovem „nabídka“. Řekněte, zda by měla čas na to, aby si poslechl/a výhody ubytování ve vašem hotelu
- Když řekne, že nemá čas, zeptejte se, kdy ho mít bude a pak zavolejte znovu
- Bude-li čas mít, začněte konverzovat. Ptejte se, kde ubytovávaní, jaké mají zkušenosti či požadavky na služby. Z konverzace poznáte, co požadují a zda je šance klienta získat
- Domluvte si schůzku
Jaké další faktory ovlivňují úspěšnost telefonického hovoru?
- Projev – příjemný hlas a srozumitelná artikulace, způsob jakým hovoříte a formulujete věty
- Slova, která používáte, musí posluchače zaujmout
- Pozitivní přístup a nadšení v hlase
- Naslouchejte a věnujte pozornost tomu, co říká druhá strana
- Otázky – nebojte se klást otázky, posluchač získá pocit, že máte zájem jeho problém řešit.
Než ke schůzce dojte, zašlete této osobě poděkování a písemné potvrzení schůzky. Na schůzku se připravte tak, abyste osobní jednání vedli cíleně, navázali s partnerem vztah a výsledek jednání byl efektivní pro obě strany (win-win situace).
Autor: Dana Petrunčíková Foto: stockimages
Související články:
Efektivní vyjednávání, Jak dojít k cíli, Umění naslouchat, Komunikační dovednosti – projev
Napsat komentář