Jan Strnad
O nově otevřeném hotelu v Praze a uplynulé sezóně jsme hovořili s ředitelem B&B Hotelu panem Janem Strnadem, který má dlouholeté zkušenosti z působení v hotelu Seven Days a v BEST WESTERN HOTEL PÁV.
Jak hodnotíte uplynulou sezónu?
Uplynulá sezóna se zdála být pro většinu hoteliérů pozitivnější oproti letům předcházejícím i přes
pokračující negativní trendy zkracování průměrné délky pobytu a zkracování “booking window”.
Jak významný je podíl internetových rezervačních systémů na tržbách?
B&B Hotel Praha City se prezentuje jako hotel pro firemní a individuální přímou klientelu. Rezervační portály tvoří jsou v dnešní době neodmyslitelným významným rezervačním zdrojem, pro některé hotely pak dominantním. Z hlediska krátké historie provozu našeho hotelu, který byl otevřen, dne 2.8. 2013. nepopírám významný podíl rezervačních portálů, nicméně celý nevelký tým obchodního oddělení pracuje na zvýšení podílu obchodní a přímé turistické klientely.
Máte zajímavou cenovou strategii. Mohl byste nám ji představit?
Ano, velmi rád. Dle filozofie a v souladu s obchodní politikou téměř 300 B&B hotelů ve Francii a v Německu je naše obchodní politika mimořádně transparentní a přímá. V průběhu celého roku máme pouze 2 typy ceny rack rate, jiná cena vyjma firemní smluvní ceny není již k dispozici.
Součástí malé hotelové revoluce jsou platební podmínky – v našem hotelu, tak jako ve všech B&B hotelech se platí při příjezdu dopředu, t.j. klasický check out u nás de facto neexistuje. Bez zajímavosti též není, že naším obchodním partnerům nevystavujeme faktury po odjezdu klientů, pracujeme však se všemi zbývajícím možnými formami plateb.
Držíte cenovou paritu?
Jednoznačně. Dodržování cenové parity je základ úspěchu. Je to předpoklad vybudování fungujícího obchodního partnerství se stávajícími rezervačními kanály.
Sledujete hodnocení hotelu na rezervačních a hodnotících systémech?
Ano, sledujeme a pravidelně monitorujeme reference klientů na internetových rezervačních portálech. Klientské reference na rezervačních portálech jsou velmi důležité nejen psychologicky pro další klienty, kteří jsou ve fázi rozhodování, ale zejména z pohledu vyššího rankingu v případě vynikajících referencí klientů.
Setkáváte se s vydíráním ze strany klientů, kteří žádají služby zdarma pod pohrůžkou uveřejnění negativního hodnocení?
Upřímně s tímto problém u nás na B&B Hotels nemáme, což do velké míry souvisí s naším produktem v kategorii ekonomického ubytování. Dokáži si však představit, že u **** a ***** hotelů toto může být tématem, jelikož mnozí klienti jsou si vědomi síly argumentace možným negativním příspěvkem.
Děkuji za rozhovor a přeji mnoho spokojených klientů.
Autor: Dana Petrunčíková Foto: Jan Strnad
Související články:
B&B Hotel Praha Cenová parita Hodnotící systémy Rezervační systémy
Napsat komentář