Ubytovací zařízení se řadí podle druhu do kategorií:
Hotel
Motel
Penzion
Hotel je ubytovací zařízení s nejméně 10 pokoji pro hosty, vybavené pro poskytování přechodného ubytování a služeb s tím spojených.
Hotely dělíme do tříd podle počtu hvězdiček:
- Pětihvězdičkové hotely
- Čtyřhvězdičkové hotely
- Tříhvězdičkové hotely
- Dvouhvězdičkové hotely
Hotely označené jako Superior splňuji vybaveností více kriterií, než jim ukládá daná třída.
Specifická hotelová zařízení jsou:
• Lázeňský Hotel
• Spa Hotel
• Wellness Hotel
• Resort/Golf resort hotel
Hotel garni má vybavení jen pro omezený rozsah stravování, minimálně však snídaně a člení se do čtyř tříd.
Motel, kterým se rozumí ubytovací zařízení s nejméně 10 pokoji pro hosty, vybavené pro poskytování přechodného ubytování a služeb s tím spojených pro motoristy; člení se do čtyř tříd.
Penzion, kterým se rozumí ubytovací zařízení s nejméně 5 pokoji pro hosty, s omezeným rozsahem společenských a doplňkových služeb, avšak s ubytovacími službami srovnatelnými s hotelem; pro účely klasifikace je penzion specifikován jako ubytovací zařízení s nejméně 5 a maximálně 20 pokoji pro hosty. Člení se do čtyř tříd
Ostatní ubytovací zařízení, kterými jsou zejména:
• ubytovny
• koleje
• internáty
• kempy
• skupiny chat nebo bungalovů, vybavené pro poskytování přechodného ubytování
Společné kritérium pro všechny hotelové kategorie:
• Čistota a hygiena v celém objektu
• Kvalitní a udržované zařízení a vybavení pokojů, restaurací
• Kvalitní, udržované a funkční vybavení hotelových provozů
• Funkční vybavení a zařízení v celém objektu hotelu
• Nároky na celkový dojem určuje kategorie hotelu
Další nároky jsou nyní kladeny na:
• Bezbariérový přístup do hotelu a restaurace
• Parkování aut a autobusů v blízkosti hotelu
• Garáže
• Výtahy
• Požární zařízení a hasicí přístroje rozmístěné v ubytovacím zařízení
• Požadavek na informovanost hosta – TV, rádio, internetové připojení
Autor: Dana Petrunčíková Foto: Mr. Lightman
Související články:
Hotelové služby Vybavení penzionu Hotelové systémy Hotelový marketing
Napsat komentář