Účinná komunikace
Stručnost je duší vtipu – to by se dalo aplikovat na jakoukoli formu komunikace, písemné i mluvené. Zahrneme-li klienta příliš velkým množstvím informací, pak se v nich může ztratit. V určitých situacích je velmi důležité rozpoznat, kdy příjemce sdělení ještě udržuje svou pozornost a kdy už ne.
Naši předkové neměli problémy s jasností komunikace. Příběhy se předávaly ústně, takže jen nejjednodušší a nejvíce trefné byly předávány dál. Ty komplikované byly zapomenuty. Před zavedením povinné školní docházky, neexistoval pro řadu lidí způsob, jak své příběhy a zkušenosti zaznamenat. Musely být tedy vyprávěny zajímavě a zapamatovatelně.
Jak je tomu dnes?
V našem moderním věku informačního přetížení, naše mozky jsou bombardovány zprávami každou minutu. Naše životy nebyly nikdy rušnější nebo složitější. V hotelu komunikujeme s více lidmi než kdy předtím – z různých zemí a různých kultur. Od každého z nás se očekává, že všechny přijaté informace zpracujeme, analyzujeme a na základě toho poskytneme zpětnou vazbu, nebo uděláme to správně rozhodnutí.
Když hovoříte s hostem na check-inu, rozhodně vám bude věnovat méně pozornosti, než klient, který si stěžuje. V obou případech však platí, že čím kratší a relevantnější vaše sdělení bude, tím lépe. Je-li host ten, kdo neustále dokola blábolí o svých problémech, pak se naučte být dostatečně asertivní, abyste takový rozhovor dokázali rychle a slušně ukončit.
Na sociálních sítích jako Facebook nebo Instagram platí to samé. Čím výstižnější je příspěvek, tím vyšší bude pravděpodobnost, že na něj host zareaguje, a že si jej zapamatuje.
Autor: Dana Petrunčíková Foto: stockimages
Související články:
Komunikační dovednosti – projev, Komunikační dovednosti – prezentace, Manažerské dovednosti, Manažerská rozhodnutí, Řešení problémů, Jste připraveni na vedoucí pozici?, Manažerem se člověk nerodí, Dovednosti úspěšných lidí, Vlastnosti manažerů