Jak motivovat zaměstnance?
Chcete-li posílit nadšení zaměstnanců pro práci ve vaší restauraci nebo ve vašem hotelu, musíte nejprve pochopit, co konkrétního člověka motivuje k jeho výkonu. Podle Maslowovi pyramidy potřeb víme, že musí být uspokojeny základní lidské potřeby. Do jaké míry je určitá potřeba důležitá, je individuální u každého jedince.
Motivace se tak stává hnacím motorem, který způsobuje, jaké výkony ze sebe člověk vydá. Motivace každého jedince je ovlivněna biologickými, intelektuálními, sociálními a emocionálními faktory. Tyto základní faktory jsou pak ještě ovlivněny vnějšími faktory – působením rodinou, společností, vírou a podobně.
Každý zaměstnanec má své aktivity a cíle ve svém životě, kterých chce dosáhnout. Takže, motivace dosažení větších či menších cílů v určitých úsecích života existuje ve vědomí a jednání každého člověka.
Jak zajistit, aby cíl hotelové společnosti byl také cílem zaměstnance?
Důležité pro zaměstnavatele je přijít na to, jak inspirovat a motivovat zaměstnance při práci. Jak vytvořit takové pracovní prostředí, ve kterém je zaměstnanec motivován k práci. Zahrnuje jak skutečně uspokojující a povzbuzující faktory. Motivace zaměstnanců je kombinace plnění potřeb a očekávání zaměstnance a faktorů, které umožňují motivaci zaměstnanců – jako jsou odměny, benefity, další vzdělávání a osobní rozvoj.
Zaměstnavatelé chápou důležitost motivace, a vědí, že je třeba poskytnout pracovní prostředí, které lidi motivuje. Mnozí hoteliéři a zaměstnavatelé nedokážou pochopit význam motivace při plnění své vize a svého cíle.
Jak pomocí motivace zaměstnanců dosáhnout cílů společnosti?
- Naslouchejte zaměstnancům a ptejte se, co je pro ně smysluplné a důležité
- Vybírejte si kvalitní a disciplinované zaměstnance a zacházejte s nimi s úctou
- Motivujte vyjádřením uznání za vykonanou práci
- Rozvíjejte jejich osobnost tréninky a školeními
- Poskytujte zaměstnanecké výhody
- Vyjádřete přesně svůj cíl a definujte jednotlivé kroky, jak se k němu dostat
- Poznejte důvody ke změně zaměstnání
Jenom s jasným a časově dobře nastaveným plánem, se spokojení zaměstnanci dojdou k vašemu cíli.
Autor: Dana Petrunčíková Foto: Stuart Miles
Související články:
Motivace podřízených, Maslowova pyramida potřeb, Herzbergova teorie, Umění naslouchat, Důvody ke změně zaměstnání, Systém odměňování, Zaměstnanecké benefity, Jak dojít k cíli
Napsat komentář