Jaký obsah pro Instagram vytvářet?
Podle statistik Instagramu fotografie získávají více liků než videa. Na druhou stranu videa získávají mnohem více připomínek. Vy potřebujete obojí. Čím častěji vaši fanoušci na vašem profilu komunikují, tím více Instagram vaše příspěvky zobrazuje.
Obsah musí být pestrý. Nebojte se proložit svůj profil třeba animovaným vtipem nebo vtipným gifem. Myslete na to, že v České republice lze správným obsahem zasáhnout i 2,5 milionu uživatelů, kteří na Instagramu vyhledávají podle klíčových slov stejně, jako v jakémkoliv vyhledávači. Ke každému příspěvku tedy přidejte hashtagy – klíčová slova, pod kterými chcete, aby uživatelé váš příspěvek našli.
Kdy příspěvky uveřejňovat?
Pro vkládání příspěvků na Instagramu je statisticky nejlepší čas mezi 7.00 a 9:00 hodinou ranní. To je v době mezi probuzením a odchodem do práce většiny uživatelů sociálních sítí. Dále v době obědové pauzy a potom v době, kdy lidé sedí v dopravním prostředku cestou z práce. To znamená mezi 16:00 a 20:00. Do stories můžete vkládat příspěvky prakticky neustále, protože jsou tam vidět pouze 24 hodin a pak navždy zmizí.
Potřebuji pro Instagram plán?
Ano. Vytvořte si plán minimálně na dva týdny dopředu. Každá akce by měla zasáhnout určitou cílovou skupinu. Tím se stane váš obsah dostatečně pestrým. Každý cílený příspěvek proložte nějakým vtipným a neutrálním. Lidé se chtějí zejména bavit. Řada lidí odchází z FB právě proto, že už je nudí. Počet sponzorovaných příspěvků na jejich zdi často přesahuje počet příspěvků přátel. Z tohoto důvodu je pro ně pestrost Instagramu atraktivnější.
Své příspěvky naplánujte a vložte do aplikace Later.com. Zobrazí se pak vřesně v plánovaný den a čas. Vy se mezi tím můžete věnovat plánování další strategie nebo popřípadě hotelovým hostům
Mohu na Instagramu prodat konkrétní produkt?
Ano. Je zde možnost nakupování v nabídce Instagram. Po povolení vám profil umožní vytvořit prodejní příspěvky, které umožní tagování až pěti produktů s podrobnostmi a cenami. Ideální pro prodej pobytových balíčků. Navíc můžete do svého profilu přidat tlačítko “Koupit nyní”, které přivede klienty přímo na vaše externí prodejní stránky.
Aby se na váš profil dostalo více uživatelů, využívejte širokou škálu různých formátů reklamy, včetně fotografických reklam, videoreklam, karuselových reklam a příběhů, které umožňují kreativně a efektivně zapojit vaše publikum. Všechny můžete spravovat přes správu PPC reklam na Facebooku, který poskytuje přesné cílení, analýzy prodeje a výkonu a hlavně remarketing.
Spojením optimalizovaných organických taktik s e-komercí a placenou funkcí společnosti Instagram získáte přístup k efektivnímu marketingovému kanálu, který umožňuje oslovit vaši cílovou skupinu
Autor: Dana Petrunčíková Foto: logo Instagram
Související články:
Tipy pro úspěšný instagram markerketing, Jak psát příspěvky na Instagramu Tipy pro správu sociálních sítí Kvalitní obsahový marketing Proč se zaměřit na obsahový marketing Funguje vám social media marketing?