Proč je outsourcing v hotelnictví výhodný?
Při outsourcingu hotel vyčlení různé činnosti, které svěří externím firmám na základě smlouvy o dlouhodobé spolupráci. Výhodou je minimalizování hotelových nákladů zejména v mimosezóně, kdy hotel nemusí platit fixní plat stálým zaměstnancům například housekeepingu v době, kdy není kapacita zcela obsazena.
Kde je možné outsourcing v hotelu využít?
Stravovací úsek (F&B) – agentury zajistí dostatečné množství personálu v případě pořádání akcí pro velké množství klientů. Zajistí kuchaře pro studenou i teplou kuchyni, číšníky, servírky i šatnářky. Externí (zpravidla dodavatelská) firma zajistí servis a opravy:
• chladírenské techniky | • sporáků a ohřívačů | • kávovarů |
• chladících pultů | • konvektomatů | • automatů na vodu |
• mrazírenské techniky | • myček | • automatů na nápoje |
Housekeeping – outsourcingová firma zajistí další činnost hotelových hospodyní, pokojských a úklidového personálu, např:
• běžný denní úklid hotelových pokojů
• generální úklid
• úklid veřejných prostor
• úklid hotelových restaurací a kuchyní
• pravidelné hlášení technických závad
• čištění koberců a čalouněného nábytku
Technický úsek – správa a údržba vybavení hotelu, správa budovy hotelu a zajištění bezchybného chodu technických zařízení hotelu jako je například, vodovodní potrubí, kotelna a kotle na teplou vodu nebo vytápění, požární systém a servis hotelových výtahů. Mohou zajistit také vedení a správu povinné dokumentace BOZP a Požárních předpisů, stejně tak HACCP – audit a vedení evidence kritických bodů ve stravování. Pracovní pozice zde zastávají:
• odborní řemeslníci | • odborníci na klimatizaci |
• instalatéři | • malíři |
• elektrikáři | • lakýrníci |
• truhláři | • aranžéři |
• topenáři | • zahradníci |
Bezpečnostní agentury zajišťují ostrahu hotelu, obsluhu vrátnice a často i malých recepcí. Zajistí i nosiče, pracovníky správy a ochrany parkoviště a garáží a dveřníky.
Prádelna – externí firma zajistí minimalizaci nákladů na praní ložního a restauračního prádla.
IT firma zajistí pořízení, správu a servis hardwaru a softwaru potřebných pro všechny hotelové úseky. To znamená nákup počítačů a správu počítačové sítě, správu ubytovacích systémů, restauračních a skladových systémů, dále zajistí televize, telefony, minibary, kopírky, tiskárny, notebooky, telefonní ústředny. K tomu zpravidla zajistí i školení hotelového personálu.
Externí firmy pro malé hotely dále zajišťují:
• vedení účetnictví
• mzdové účetnictví
• daňový audit
• PR služby
• právní služby
• služby v oblasti lidských zdrojů tzn. vyhledávání odborníků a manažerů.
Marketingové agentury zajistí hotelu návrh a tisk propagačních materiálů i například správu webových stránek a profilů na sociálních sítích.
Wellness centrum hotelu je dalším úsekem, který lze pronajmout externí firmě, nebo provozovat outsourcingovou firmou. Ta má specialisty na různé druhy masáží, terapií a procedur včetně školení na používání kosmetických a rehabilitačních přístrojů jako například přístroje na lymfodrenáž a podobně. Dále zajistí provoz hotelové sauny, whirlpoolu, nebo plaveckého bazénu.
Vzdělávací agentury zajistí školení zaměstnanců i rozšíří dovednosti manažerů.
Autor: Dana Petrunčíková
Související články:
Čištění koberců a čalouněného nábytku Hotelové systémy Kategorie ubytovacích zařízení, Konferenční technika
Napsat komentář