Proč je důležitá cenová parita?
Hotely, které využívají internetové rezervační systémy pro prezentaci svých pokojů a služeb a pro jejich prodej jsou nuceni držet cenovou paritu. Důvodem je využívání oblíbených porovnávačů hotelových cen.
Tak jako si lidé zvykli porovnávat ceny zboží internetových obchodů na internetových porovnávačích jako je například Heureka.cz, stejně tak porovnávají ceny hotelových pokojů. Je to pohodlné, protože porovnávače cen hotelů ověří ceny na desítkách rezervačních systémů a předloží pak klientovi přehled cen jednotlivých pokojů na všech systémech, aniž by tato osoba musela prohledávat tyto systémy jeden po druhém.
Většina klientů volí nejnižší cenu
Porovnávače hotelových cen spojují řadu rezervačních systémů a zveřejňují ceny všech typů pokojů konkrétního hotelu a jejich ceny. Řada lidí, kteří porovnávače hotelových cen využívá, si pak často vybere pokoj a služby za tu nejnižší prezentovanou cenu. Pokud tedy má hotel například na Booking.com vyšší ceny než například na HRS.com, pak mu bude chodit více rezervací přes HRS.
Dalo by se říci, že je to dobře, protože HRS má nižší minimální provize. Problém je v tom, že všechny velké rezervační systémy používají rate checker. Hrozí tedy, že když to rate checker Bookingu zjistí, bude tento hotel kontaktovat pracovník Booking.com a požadovat srovnání cen a dodržení cenové parity.
Nástroje porovnávající ceny nevyužívají totiž pouze hotely k porovnání cen své konkurence, ale také rezervační systémy k porovnání cen jejich konkurence. Byla doba, kdy bylo nutné do určité lhůty ceny srovnat do cenové parity, jinak hrozilo uzavření prodeje na daném internetovém rezervačním systému v našem případě na Booking.com. Klienti tak tento hotel na rezervačním systému neuviděli a hotelu přestaly chodit rezervace. V sezoně i mimo ni, byla finanční ztráta obrovská. Od chvíle kdy HRS prohrálo v Německu soud už rezervační systémy paritní ceny hotelu pouze doporučují.
Nejznámější porovnávače hotelových cen jsou:
BestHotelOffers.net, Hotelaccommodationdeals.com, Trivago, Hotelscombined.com
Autor: Dana Petrunčíková Foto: Hotelscombined
Související články:
Internetové rezervační systémy Hotely na slevových systémech Jak vybrat booking engine pro hotelové stránky
Napsat komentář