Popis práce recepčních
Vstupní prostory hotelu a recepce jsou místem, kde si host vytváří svůj první dojem. Proto je recepce důležitým úsekem a je potřeba zde zaměstnávat kvalitní pracovníky. Hotelová recepce je místo, kde jsou klientům poskytovány prakticky všechny služby související s jeho pobytem v hotelu. Služby recepce jsou hotelovým hostům poskytovány zpravidla 24 hodin denně.
Základní povinnosti recepčních
- Check-in. Ubytování hosta, přivítání, poskytnutí klíče od hotelového pokoje a základních informací
- Check-out. Odhlášení hosta z hotelu po jeho odjezdu.
- Registrace – zodpovědnost za správné vyplnění registrační karty hosta.
- Vyúčtování – zodpovědnost za správné vyúčtování hotelových služeb.
- Provoz hotelové pokladny a odvod tržeb za hotelové služby.
- Péče o hosta, plnění jeho požadavků a budování jeho loajality.
- Získávání zpětné vazby od hotelových hostů.
- Koordinace a dohled na to, zda jsou požadavky hostů ostatními hotelovými úseky plněny.
- Up-selling. Recepční musí znát všechny hotelové programy vytvořené za účelem maximalizace tržeb.
- Cross-selling. Recepční musí znát všechny hotelové služby a produkty, které klientovi nabízí a prodává.
- Sledování aktuálního stavu ubytovacích kapacit.
- Prodej pokojů klientům po telefonu, příchozím a ostatním přicházející přes ostatní prodejní kanály.
- Příjem a potvrzení objednávek pokojů a doplňkových služeb.
- Komunikace s ostatními hotelovými úseky nahlášené požadavky hostů.
- Zadávání a aktualizace dat v hotelovém systému na úseku Front Office.
- Sledování statusu hotelových pokojů a komunikovat s oddělením úklidu.
- Vedení knihy závad a nedostatků na pokojích.
- Sledování aktuálních cen, prodejních a marketingových strategií.
- Poskytování služeb concierge, tzn. poskytování informací o lokalitě, turistických službách v a možnostech vyžití v dané oblasti.
- Dodržování opatření k zajištění bezpečného chodu hotelu, ochrany hostů a majetku.
Pro správný chod musí mít recepce k dispozici dostatečné technické vybavení. Recepce může být spojena s vrátnicí a může poskytovat doplňkový prodej suvenýrů, kosmetických potřeb atd.
Autor: Dana Petrunčíková Foto: stockimages
Související články:
Nábor hotelových pracovníků, Motivace zaměstnanců, Produktivita zaměstnanců, Brigádníci v hotelu, Jak na brigádníky
Napsat komentář