vše pro hotely a restaurace

Jiri Kastner Produktivita zamestnancuJak zvýšit produktivitu zaměstnance

Když nedávno Jiří Kastner vydal infografiku zobrazující produktivitu práce, nevěřila jsem vlastním očím. Pak jsem se začala dívat kolem sebe a zjistila jsem, že to je přesně to, s čím řada hotelů a restaurací bojuje.

Obrázek ukazuje, že pouze 20% zaměstnanců jsou ti výkonní, kteří hledají řešení problémů a výsledky tohoto hledání uvádějí do života. Když se podíváme na běžnou recepci nebo restauraci, kde je v týmu 10 lidí, také tam najdeme 2 výkonné zaměstnance, 6 vykonavačů rozdělených na dobré a horší a 2 potížisty.  Do které skupiny byste zařadili brigádníky?

Také už jsem slyšela názor, že problém v tom, že jsou v týmu špatní vykonavači a potížisté není v nich, ale v těch, kdo je najímají a vedou. Do jisté míry to bude asi pravda. Kvalitní manažeři si umí najít ty správné lidi a umí je správně motivovat. Existují různé úrovně výkonu, který se liší v závislosti na sezóně a povaze a požadavcích klienta. Současně je potřeba zaměřit se na individualitu a potřeby každého zaměstnance. Balance mezi úrovní výkonu a individuálním schopnostem vede ke spokojenosti na obou stranách.

Jaký zvýšit produktivitu horších vykonavačů a potížistů?

  • Analyzujte svůj denní rutinu a identifikujte běžné problémy.
  • Vytvořte standardní řešení těchto problémů, aby zaměstnanci věděli, jak se příště zachovat.
  • Nezapomeňte na zpětnou vazbu. Zaměstnanci často lépe poznají, kde jsou mezery.
  • Rozvíjejte neustále dovednosti svých zaměstnanců, ale nepřetěžujte je.

Cílem každého hotelu a restaurace je mít spokojeného hosta. Aby byli hosté spokojeni, musí být spokojeni i zaměstnanci. Tuto spokojenost ze sebe musí vyzařovat. Nebudou ji vyzařovat, pokud budou přetěžováni, vyčerpáni nebo nedostatečně motivováni. Proč by měli uspokojovat potřeby hostů, když nejsou uspokojeny jejich potřeby?

Jak zjistit, zda je zaměstnanec spokojený?

Dělejte to upřímným způsobem. Když se jich ráno zeptáte, jak se mají, oni vám svěří své pracovní i jiné problémy, ale neuvidí z vaší strany žádný zájem, pak příště nad vaší otázkou mávnou rukou. Budou vědět, že vás odpověď nezajímá a odpovídat na řečnické otázky, zejména v sezóně, není čas.

Autor: Dana Petrunčíková Infografika: Jiří Kastner




Související články:
Řešení problémů, Co dělají manažeři špatně, Vlastnosti manažera, Manažerské dovednosti, Manažerská rozhodnutí, Rozhodovací proces, Rozhodovací problémy, Techniky rozhodování

One Response to Produktivita zaměstnanců

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Obchodní sdělení
Dovolená
Booking.com
Oblíbené články
  • No results available