Jak na správu PPC
Všichni si uvědomujeme důležitost a výhody placených kampaní ve vyhledávačích, díky kterým se odkaz na náš hotel zobrazí na předních místech. Tři první místa jsou totiž nezobrazovanější. To je důvod, proč se tam, alespoň na čas dostat, když je to za přijatelnou cenu za proklik. Základní přípravu jste určitě zvládli. Máte-li stanoven cíl (prodej konkrétního balíčku na určité období atd) a máte-li stanovenou částku, kterou chcete do kampaně investovat, pak je potřeba vytvořit inzerát.
Kde hledat klíčová slova, na která budete cílit?
• V nástrojích PPC
• V našeptávači
• Na konkurečních webech
• V placených inzerátech konkurence
• Využijte produktová klíčová slova (název hotelu + lokalita)
• Longtailová slova (slovní spojení)
• Obecná slovní spojení charakterizující váš hotel
• Shody – s diakritikou i bez ní
• Hovorová slova
Jak vytvořit inzerát pro PPC?
- Stanovte předmět inzerce
- Zdůrazněte konkurenční výhodu
- Pro cenu nebo slevu použijte konkrétní číslovku
- Používejte znaky (?! atd)
- Nezapomeňte na slova „zažijte“, „objevte“ a podobně
- 100% využívejte regionální cílení
- Je-li nabídka časově omezená, pak to zdůrazněte
Vyhodnotí-li systém váš inzerát jako velmi relevantní, pak jej může posunout na vyšší pozice i přesto, že platíte méně za proklik. To je dobrý důvod, proč si s inzerátem pohrát. Vytvořte si inzerátů více a testujte jejich úspěšnost. Ponechte si pak jen ty, s nejvyšším konverzním poměrem. Abyste mohli měřit konverze, nesmíte zapomenout nasadit konverzní kód.
Po vyčerpání rozpočtu si ze statistik zjistěte, kolik lidí klíčové slovo hledalo v době, kdy už se váš inzerát nezobrazoval a o kolik % objednávek jste přišli. To vám pomůže při stanovení dalšího rozpočtu. Nemůžete-li rozpočet navýšit, pak ponechte aktivní pouze ten nejúspěšnější inzerát.
Autor: Dana Petrunčíková
Související články:
Příprava PPC kampaně, Výhody PPC, Jak na PPC kampaně, Analýza klíčových slov, Použitelnost webové stránky, Preference zákazníků