Kdo je dostatečně silný na rozjezd nové restaurace
Po dokončení školy hledají mladí lidé uplatnění. Celá řada z nich hledá práci již během studia, aby na brigádě nebo během školní praxe získali pracovní návyky a první pracovní zkušenosti. Vysoké procento mladých lidí také odjíždí na několik měsíců či let získat praxi v zahraničí a zdokonalit se v cizím jazyku.
Mladí a plní energie často za podpory rodičů rozjíždí své první firmy, otvírají kavárny a restaurace. Ze školy vědí, jak si udělat finanční a SWOT analýzu a když se jim naskytne dobrá příležitost, vrhají se do podnikání. Někteří uspějí, jiní nikoliv. Pro úspěch startupu je potřeba mnohem více.
Jaké jsou nejčastější faktory, které stojí za neúspěchem startupu?
- Přesycený trh. Příliš mnoho restaurací, hotelů a kaváren na kilometr čtvereční
- Nedostatek peněz pro hotovostní platby
- Smůla na špatné lidi
- Vyšší náklady než bylo počítáno
- Nekvalitní produkt – jídlo, servis (určitě umíte vařit tak, abyste v konkurenci obstáli?)
- Nekvalitní marketing
- Špatné načasování – otevření po sezóně
- Nezájem zákazníků (absence věrnostního programu)
- Přecenění vlastních sil
- Špatné umístění provozovny
- Nešťastná náhoda nebo živelná katastrofa (povodně)
- Přešlapování na místě, když došly první nápady
- Nezájem nechat si poradit od zkušenějších
- Podcenění konkurence
- Syndrom vyhoření
Autor: Dana Petrunčíková Foto: Stuart Miles
Související články:
Analýza konkurence, Marketing, Obsluha v restauraci, Kávovary a jejich čištění,
Napsat komentář